Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
För att återgå till ursprungsfrågan, jag fick mina nya försäkringshandlingar från LF i veckan och där står det "5 år eller 10000 mil, det som kommer först". Skiljer det på olika LF bolag, har Östgöta?

Edit: 8 år står det. Tog det ur minnet och det sviker ibland.
Senast redigerad av 1 perin, redigerad totalt 0 gånger.
Alla 23 Länsförsäkringarbolag är egna bolag så det kan säkert skilja. Men det låter oerhört opraktiskt att marknadsföra sig så.
Användarvisningsbild
av mobe
Jag fick mina nya försäkringspapper igår där är det fortfarande 10 000 mil som gäller.

Jag har Länsförsäkringar Bergslagen
mobe skrev:Jag fick mina nya försäkringspapper igår där är det fortfarande 10 000 mil som gäller.
Ringde och frågade LF västerbotten, och de sa maskinskada upp till 12000 mil var det som gällde.
Kundtjänsten lät förvånade och visste inte mycket, men efter han kollat upp det sa han att det bara skulle gälla för försäkringar nytecknade eller förnyade efter februari -15.
Användarvisningsbild
av mobe
kvantskum skrev:
mobe skrev:Jag fick mina nya försäkringspapper igår där är det fortfarande 10 000 mil som gäller.
Ringde och frågade LF västerbotten, och de sa maskinskada upp till 12000 mil var det som gällde.
Kundtjänsten lät förvånade och visste inte mycket, men efter han kollat upp det sa han att det bara skulle gälla för försäkringar nytecknade eller förnyade efter februari -15.

Läste i nya MF56 som gäller från 2015-01-01 så står det mycket riktigt 120 000km. De papper jag fick hem först står det MF55 dvs förra årets vilkor.

"Försäkringen gäller för personbil som är högst åtta år gammal räknat från första registreringen eller som körts längst 120 000 kilometer"
mobe skrev:
kvantskum skrev:

Läste i nya MF56 som gäller från 2015-01-01 så står det mycket riktigt 120 000km. De papper jag fick hem först står det MF55 dvs förra årets vilkor.

"Försäkringen gäller för personbil som är högst åtta år gammal räknat från första registreringen eller som körts längst 120 000 kilometer"
Och det verkar vad jag förstår vara samma villkor oavsett vilket länsförsäkringsbolag. https://www.lansforsakringar.se/globala ... fordon.pdf

Edit: Det finns en bilaga till detta med anledning av att självrisken vid motorskada om bilen gått mellan 10000-12000 mil är 7000 sek.
Är länsförsäkringars 15000 gräns villkorad på något sätt, eller spelar det ingen roll om man servat bilen på Bilia eller på Dragans Bilservice?
StringerBell skrev:Är länsförsäkringars 15000 gräns villkorad på något sätt, eller spelar det ingen roll om man servat bilen på Bilia eller på Dragans Bilservice?
här va det inga speciella villkor. va visst inte alla LF som hade detta en del hade 12 och en del 15 000 mil.
Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&ar[…]

Dålig räckvidd XC60 -2026

Min XC60-25 kommer jag som bäst nästan 8[…]

Det sitter gumminstopp som ska ta emot/justera bak[…]

Har fått ungefärliga prisuppgifter nu[…]