- lör 22 feb 2014, 21:04
men jag behöver bilen senare Saaben som vi har ska säljas. Jag kör inte bara i Dorotea utan en hel del längre turer också så törs ju inte "tjuvköra"
para skrev:Visste inte om jag skulle betala skatten eller inte. Läste sen på TS hemsida hur det funkade, och tänkte då att han hade betalat eftersom det var han som skulle betala, men sen visade det sig att det hade han inte och tänkte inte göra heller, så jag får vänta ett tag till och se vad som händer.zalmondorro skrev:Hmm vi kom inte överrens om någonting alls, vi diskuterade aldrig skatten. Däremot så ska jag serva den, det pratade vi om.Enligt reglerna är det såklart säljaren som är betalningsskyldig men jag kan förstå att han inte har lust till det och nog känner sig lurad. Det är ju du som ska använda bilen 363 av de 365 dagar han måste betala för. Visste du om detta innan köpet eller när kom du på det?
Skatten var inte betald när jag köpte den. Köpet blev den 2 Dec och skattemånaden är December.
När man säljer hus jämkas fastighetsskatten rättvist mellan köpare och säljare beroende på hur lång tid av året man ägt huset, borde vara nått liknande för fordonsskatten.
men jag behöver bilen senare Saaben som vi har ska säljas. Jag kör inte bara i Dorotea utan en hel del längre turer också så törs ju inte "tjuvköra"