Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:Hur mår du nu?
Jo tack, din gamle uv ;-)

Tinnituset kan jag ju inte springa ifrån, haha.. Man lär sig leva med det och anpassa livet efter det. T.ex. så blir det värre (under flera timmar) vid fysisk ansträngning, så att klippa gräs eller något annat pulshöjande får jag planera in på dagtid. När det är möjligt.. I annat fall blir det ett jädra susande när man ska gå till sängs. Men å andra sidan har jag ju fått sömntabletter som hjälp..
Å andra sidan har jag blivit mer eller mindre beroende av dem (bensodiazepin-besläktade) och förlorat hjärnans egen "somna-in-funktion". Så det blir väl en tur till beroendecentrum vad det lider.. Men, men..jag lever ju :-)-) .

Och bilsuget har kommit tillbaka så nu siktar jag på att spara ihop en lunta stålar för ett inköp av något slag. Det blev ju inte direkt lättare att hantera suget när du gick o konvertera SAAB:en till en redig herrgårdsvagn från Hisingen ;-).
Jag misstänker att suget även påverkats av att jag nyss fått övertagit min morbrors Toyota Corolla *uurrkkk...*. 2002, 3700 mil. Det hjälper inte att den är i nyskick liksom..Det är ju en Toyota! Den startar säkert varje gång man vrider om nyckeln men vad fan..Ljudisolering har de glömt o stoppa in på samtliga ställen tror jag bestämt...O allt är grått; lacken, tyget på inredningen, instrumentpanelen. Jag tror till och med instrumentbelysningen är grå.. :-(O) :-DD . Radion har dessutom en förmåga att jaga in på P4 Värmland oavsett var man åker. Och är man i Örebro kan jag meddela att det då mest blir skrapigt... Jädra smeck!
E du sugen på en andra bil förresten?? Bästa prisen, kompis! :mrgreen:

Brottas med samma problem som andra på forumet annars; hur ska man bäst kunna smussla undan pengar från matkassan till att utrusta ett nyinköp någorlunda vettigt? Jag har nog något år på mej så lite då och då kanske kan ge en slant till slut, hmm... Alternativet att diskutera med frun om behovet av 19" fälgar och sånt, går fetbort! Och eftersom det inte e jag i familjen som har stålarna så... Lite som att ha pungkulorna i skruvstädet :*O/.

M V
---> Matzen
Och efter mitt krock-ärende hos volvia (syns på bilden till höger för övrigt) så borde jag bytt försäkringsbolag direkt. Och efter att ha läst denna tråd har jag bestämt mig för att byta så fort som möjligt.
Lycka till "Matzen10" med undansmusslande av pengar!
taxi skrev:Och efter mitt krock-ärende hos volvia (syns på bilden till höger för övrigt) så borde jag bytt försäkringsbolag direkt. Och efter att ha läst denna tråd har jag bestämt mig för att byta så fort som möjligt.
Lycka till "Matzen10" med undansmusslande av pengar!
Bra val och tack!

M V H
---> Matzen
matzen10 skrev:Jadu...När ett läkarintyg inte räcker för Volvia så kan man ju undra över deras kundpolicy när det gäller skadehantering.. Troligen är Volvia ett rejält kvacksalveriföretag som gärna annonserar om hur bra och omtänksamma dom är. Så länge man betalar sin premie och inte behöver hjälp.
På tal om det där, vi fick för cirkus en månad sedan ärendet slutreglerat.
Läkaren har konstaterat att det är samma typ av skada på båda hennes knän, volvia har fått läkarintyg på det.
Volvias handläggare anser då att endast ena knäskadan har uppstått pga olyckan och att det andra är medfött eller nått sånt.
Summa summarum, hon fick en halvskaplig peng för det ena knäet men det andra anser dom som sagt inte har med olyckan att göra.
I brevet så stod det också att detta beslut inte går att överklaga.

Vållandefrågan har de fortfarande inte gett med sig om, har å andra sidan inte orkat bråka mer än att jag skickat rättens dom till dom och "påmint" om att det kanske är läge att betala tillbaka självrisken (som dom drog från ersättningen för bilen).

Det roligaste i kråksången är att dom nu när jag köpt mig en Volvo igen har mage att pumpa ut reklam till min brevlåda om att jag ska teckna försäkring hos dem. (Jaja, automatiserat jag vet. Men frun är så pass spärrad hos dem att hon inte ens får upp pris på försäkring om hon slår regnr och personnr på deras hemsida, står bara att hon ska kontakta kundtjänst)
Brainy skrev:
matzen10 skrev:Jadu...När ett läkarintyg inte räcker för Volvia så kan man ju undra över deras kundpolicy när det gäller skadehantering.. Troligen är Volvia ett rejält kvacksalveriföretag som gärna annonserar om hur bra och omtänksamma dom är. Så länge man betalar sin premie och inte behöver hjälp.
På tal om det där, vi fick för cirkus en månad sedan ärendet slutreglerat.
Läkaren har konstaterat att det är samma typ av skada på båda hennes knän, volvia har fått läkarintyg på det.
Volvias handläggare anser då att endast ena knäskadan har uppstått pga olyckan och att det andra är medfött eller nått sånt.
Summa summarum, hon fick en halvskaplig peng för det ena knäet men det andra anser dom som sagt inte har med olyckan att göra.
I brevet så stod det också att detta beslut inte går att överklaga.

Vållandefrågan har de fortfarande inte gett med sig om, har å andra sidan inte orkat bråka mer än att jag skickat rättens dom till dom och "påmint" om att det kanske är läge att betala tillbaka självrisken (som dom drog från ersättningen för bilen).

Det roligaste i kråksången är att dom nu när jag köpt mig en Volvo igen har mage att pumpa ut reklam till min brevlåda om att jag ska teckna försäkring hos dem. (Jaja, automatiserat jag vet. Men frun är så pass spärrad hos dem att hon inte ens får upp pris på försäkring om hon slår regnr och personnr på deras hemsida, står bara att hon ska kontakta kundtjänst)
Ja...Fy fan, rent ut sagt!! Inte en spänn mer till Volvia!
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]