kvillebäck skrev:Håller med om att försäkringsbolagen överlag alltid har något som gör att man blir utan ersättning. Men om du kontaktar KVD så har de ju gjort en falsk varudeklaration om de påstår att den var utan fel. (Förutsatt att det fanns ett litet läckage när du hämtade bilen)
....
Tror det är svårt att övertyga Kvd.se att skadan fanns vid köptillfället, då det nu nästan gått ett år!?
Kvd.se har hela tiden fått information om skadan och hur AutoConcept hanterat den, så Kvd.se tycker tydligen att det är ok att sälja bilar med följande argument: "Detta är vår bästa garanti som ger dig ett mycket gott skydd när något på bilen går sönder" men som sedan inte ger något skydd då en skada konstateras, baserat på de "dolda villkoren" som man plötsligt hänvisar till vid en skada! Man får inte denna garanti vid köpet- man betalar extra för den.
Jag tror att Kvd.se är mycket medvetna om AutoConcepts försäljningsstrategier, då de förmedlar dessa garantier vid köpet. Det skapar en trygghet för konsumenten och ökar naturligtvis viljan att göra en affär med Kvd.se. Att den "garantin" som Kvd.se förmedlar vid köpet sedan inte innebär den trygghet som man vill påskina finns, faller naturligtvis tillbaka även på Kvd.se.
Kvd.se säljer sina objekt på att de är opartiskt granskade och man erhåller fina beskrivningar och betalar extra för "garantier" om något skulle tillstöta. Sedan visar det sig att allt som Kvd.se står för bara var tomt snack- objektbeskrivningen tillsammans med garantibeviset man erhöll från Kvd.se är inte värt ett smack!