Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Jag har också en sån där låda fast min verkar vara större för jag har mer bits i min. Har dragit sönder stora spårskruvbitset (med spärrskaftet och tog i för knug och fostervatten) annars har allt hållit bra och fin kvalite på verktygen :)

Ett stort plus är att den innehåller både tum och mm + krafthylsor
Användarvisningsbild
av Perc
En egenskap som inte står i några specifikationer är hur bra hylsor och prylar ligger kvar i sina "fack" när man bär väskan som den ska bäras. Jag har en kamasa-låda av den äldre gröna sorten. Verktygen är det inget fel på men lådan är i oordning hela tiden. Dagens kamasa-lådor (de med svart undre halva) är betydligt bättre tycker jag.

Varför är alla verktygssatser stora och platta förresten? Skulle hellre se dem som verktygslådor i flera våningar och handtag ovanpå så dom alltid står med rätt köl upp.
av blådåren
det låg ingen skiva av någon skumplast i lådan när du köpte den som plockades bort för att du trodde det var nåt packmaterial/transportskydd ?.
Gjorde den missen själv och tog bort en skiva av nåt frigolitliknande med påföljd att väskan såg ut som en katastrof varje gång jag flyttat den ( "transport"erat den ...)
av Amarace
Perc skrev:En egenskap som inte står i några specifikationer är hur bra hylsor och prylar ligger kvar i sina "fack" när man bär väskan som den ska bäras. Jag har en kamasa-låda av den äldre gröna sorten. Verktygen är det inget fel på men lådan är i oordning hela tiden. Dagens kamasa-lådor (de med svart undre halva) är betydligt bättre tycker jag.

Varför är alla verktygssatser stora och platta förresten? Skulle hellre se dem som verktygslådor i flera våningar och handtag ovanpå så dom alltid står med rätt köl upp.

Jag har bara Bahco hylsnyckelsatser (både äldre och nyare) samt en Heyco och en gammal "no name", av dom är det bara Nonamesatsen som kan bete sig som du beskriver, där var jag tvungen at limma lite liggunderlagsbitar så det skulle ligga kvar. Nyare Bahcosatserna har en tunn skiva liknande liggunderlag (men tunn) som man bör ha där iomed att det är delar både i botten och lock. DOm äldre bahcosatserna har inget sånt, och där är det bra ändå :)
Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]

"Limp home mode" ?

Nä, det jag skrev är det enda som dyker […]