Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Ett avtal är ju mellan två (eller fler) parter. Om dom anser sig kunna bryta ert avtal på grund av att "avtalsförhållandena väsentligt förändrats", måste väl du kunna göra det också?
Grejen med Länsförsäkringar är ju att det verkar vara i princip vattentäta skott mellan de olika länsbolagen. Jag har stött på detta tidigare i samband med flytt, då var det hemförsäkringen det gällde. Därför anser jag att det är grund för uppsägning av försäkringen.
Det finns ingen lag på hur många försäkringsbolag du kan ha
på samma bil...bara att det är dyrt o opraktiskt om något händer.
Lösöreförsäkring ingår ofta i fackföreningens medlemskap...
Husförsäkringen kan du ha i annat bolag.
Facket kan också ha tillgång på rabbaterade bilförsäkringar(inte orkat kolla läget där)
Här i Finland kan man byta trafikfösäkringen när som helst, behöver bara medela bolaget där man vill ha bilen försäkrad, sedan kommer överskjutande pengar tillbaka från bolaget där man haft bilen försäkrad.
Bytte nyss till If eftersom Jag har en motsvarighet till Blockets beg.bilköps försäkring, men kommer snart att byta tillbaka efersom ett annat bolag är lite billigare samt har bemannat kontor på närheten.
Brainy skrev:Dom anser att jag får göra det.
Får man fråga vad du fått för pris på försäkringen nu då? Vilket bolag blev det?
Den här tråden blev plötsligt riktigt relevant för mig. Jag bytte också län och fick därmed ~50% högre premie hos länsförsäkringar. Ringde igår och bad att bli uppsagd, det kunde de inte göra on the go(!?) utan jag skulle bli uppringd av någon som kunde säga upp... Är fortfarande inte uppringd ett dygn senare. Dåligt!
Har en fråga;
min volvia helförsäkrade volvo, med 6 månaders period, går ut nu snart tror jag. Men jag använder inte bilen och tänker ställa av den och låta den stå i garage cirka 6 månader. Kan jag bara ställa av bilen, vad händer då, och jag skulle gärna vilja ha garageförsäkring under tiden, sker det automatiskt? Någon med pejling?

Mvh
Tror det varierar mellan bolagen. Men finns det garageförsäkring för bilar?

Kanske dålig jämförelse men på snöskotrar hade många bolag garageförsäkring förr så när man ställde av skoter sent på våren så övergick det till garageförsäkring tills man ställde på den igen. Men numer har de flesta bolag slutat med det, för snöskotrar iaf. Garageförsäkringen var ju jättebillig och halv/hel dyrare, de bolag jag prata med gjorde så att dom sänkte priset på den vanliga försäkringen och så hade man den försäkrad året om. Känns ju iofs jävligt onödigt att ha ett fordon helförsäkrat om det bara står i ett garage. Men garage/halv vill man ju ha för att få brand o stöld.
Precis, man vill ju ha någon försäkring... Min kommer stå säkert 6 månader.... Är i Norge och farbror tullen vägrar att låta mig använda min svenska bil här om jag inte vill betala 130 000 tullavgift. Anyhow. Har hört att den gamla garageförsäkringen kallas avställningsförsäkring nu. Har också sett att volvia ska ha en sån, tänkte mest om någon satt på info. Ska nämligen ställa av min bil imorgon. Får ringa upp Volvia helt enkelt.!
Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]

"Limp home mode" ?

Nä, det jag skrev är det enda som dyker […]