Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Har man en bra meck spelar det ju inte så stor roll var han/hon jobbar. Jag föredrar ju att ha all kontakt med mecken istället för massa kundmottagare etc.

/Martin
karnaa skrev:Verkar inte vara många som har speciellt gott att säga om Bilia.
Kanske dags att ledningen för Bilia synar sin prissättning och gör lite kundundersökningar.
Min farbrors sambo lämnade in sin v70 till Bilia i Askim (tror jag det var) för bromsbyte.
När hon hämtade u bilen och skulle köra hem så höll hjulen på att trilla av,de hade glömt dra åt bulltarna.
På en av mina tidigare bilar glömde dom skruva fast bromsoket... En annan gång glömde de bort var de gjort av bilen...En tredje
gång fick jag faktura på jobb som jag bara begärt kostnadsförslag på. Hade inte ens lämnat in bilen den gången.
En gång i tiden beställde jag delar till 240in. Då beställde de hem samma delar fast till 740...
Därför har jag inte vänt mig dit på länge. Hoppades att de förbättrat sig sen senast. Men inte då.
Bilia i sisjön är underbara...

Då står jag hellre ut med de söta, hjälpsamma och kunniga tjejerna på Mechanum. Varje gång!
I sista numret av TeknikensVärld(tror jag det var) så jämför dem olika verkstads priser, och det skiljer MYCKET!!

Jag vart väldigt förvånad över att det skiljer så mycket mellan tex Bilia och Upplandsmotor här i Stockholm...

.
Ett gott råd till alla verkstäder, speciellt dom stora:

Glöm INTE att det är kunderna som gör att ni kan finnas till, behandla oss väl! Sedan är det ju faktiskt så, att tar det lång tid att
skaffa sig gott rykte och bygga upp förtroende hos kunderna, det går betydligt fortare att rasera det ryktet och förtroendet!

Något att tänka på...
Oavsett vad Bilia säger "officiellt" så är dom åtminstone i Sthlm totalt
ointresserad av privatbilisternas väl o ve. Dom har fullt upp med Vagnparksfinansierade
bilar från företag där dom kan dels ta hutlöst betalt dels byta reservdelar hej vilt
utan att NÅGON enda brukare av bilen bryr sig det minsta. Detta vet dom och det har vi
fått lära oss.......
Så först när Tjänstebilsmarknaden/ Företagsbilar har kollapsat så kan det möjligen komma en förändring till stånd, aldrig innan dess.
Men dom är naturligtvis piskade att låtsas verka för oss Privatbilister också. Vore ärligare att säga "fu**- of" istället men det vågar dom inte- än. men deras betende säger det hela tiden.
Budskapet är tydligare för oss med att kolla betendet än att lyssna på vad dom "säger".
Ljuga med ord är enkelt, men med handling omöjligt.
BiliaSverige skrev:Hej! Tråkigt att höra. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med er för att höra mer om vad som hänt, därför skulle vi uppskatta om ni kunde skicka era kontaktuppgifter till [email protected] så hör vi av oss. Vänligen Bilia.
Nu har åtminstone jag en bra verkstad och tycker inte jag vill anstränga mig för er skull.
Vill jag ha reservdelar tar jag med mig art. nr. och talar om för er vad jag vill ha så att det blir rätt.
Bilen lämnas några mil bort även om Biliaverkstaden finns runt hörnet.

Tack för visat intresse...
BiliaSverige skrev:Hej! Tråkigt att höra. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med er för att höra mer om vad som hänt, därför skulle vi uppskatta om ni kunde skicka era kontaktuppgifter till [email protected] så hör vi av oss. Vänligen Bilia.
Jag kontaktade Bilia i Nacka för pris på en ny nyckel och fick svar att det skulle kosta 2500-3000kr... Jag ringde även Upplandsmotor... 1439kr...

.
Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]

Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]