Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag är fast boende i Finland där bil priserna är högre än i Sverige också ofta mer körda därför har Jag köpt bil i Sverige och tänker göra det igen.
Svårigheten är att trots att köpekontrakt och kontant betalning har Jag gått miste om flera bilar som Jag har kunnat tänka Mig, anledningen kan vara att folk är rädda för att bilen inte blir registrerad här och att säljaren skulle få en massa parkerings böter eller annat. Det var ju inte detta trådskapare menade med denna tråden men Jag tyckte att det var ett lämpligt tillfälle att berätta om detta.
Användarvisningsbild
av Shudnawz
Fick ett exakt likadant SMS när jag lade in min senaste bilannons på blocket. Det som slog mig först är att det inte stod ett nummer som avsändare, utan ett namn. Det skulle det normalt bara göra om jag hade namnet i adressboken, vilket jag inte har. Att det sedan var skrivet på värdelös engelska gjorde mig än mer misstänksam och jag beslöt att ignorera det helt och hållet. Är det en seriös köpare kommer han höra av sig igen, på annat sätt.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]