Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av AndS
Borde vara en självklarhet att kunna teckna ett serviceavtal på bilen utan ett Volvokort.
Personligen har jag tröttnat på alla dessa kort och har minimerat dem till ett absolut måste.
av AndS
llesrof skrev:Serviceavtalet är kopplat till Volvokortet vare sig man vill det eller inte. Man betalar med Volvokort helt enkelt. Jag ser inga konstigheter med detta. Vill man åtnjuta alla Volvos förmåner så bygger det pä att man hsr ett Volvokort, ungefär som att man måste vara medlem i Ikea Family för att ta del av Ikeas förmåner. Står man, av olika skäl, utanför detta så tappar man många förmåner. Detta är inte unikt för Volvo. Det är många som vill att man skall vara med i klubben för att få förmånerna.
Inte är serviceavtalet en förmån? Det är en tjänst som kostar flera tusen om året. Glöm likheten med ett IKEA-family som ger dig lite smårabatter.
Jag trodde jag hade Volvo-kort och tecknade ett service-avtal.
Sen visar det sig att eftersom jag inte utnyttjat kortet på flera år så var det uppsagt men det hindrade inte mig att få ett service-avtal. Faktura kommer som ovan nämnts i brevlådan. Bara betala till Pluskonto.
av 2444ever
Kan ju vara så att det skylls på Volvo-kort, men att det är anledningen till att du inte kan få Volvo-kortet som gör att dom inte vill teckna avtalet - oavsett om det sedan skulle betalas kontant eller med Volvo-kort.
av llesrof
xoxo skrev:
llesrof skrev:
xoxo skrev:Har försökt att säga upp detta i 2 månader nu.
Får inget svar på uppsägningar från Volvo.
Teckna INTE!
Hur länge har du haft det?
8 månader
När jag läste om det igår så stod det att man tecknar det för 24 eller 36 månader. Så det är kanske därför du inte kan säga upp det efter bara 8 månader? Fast säga upp det borde dunkunna göra, men du får nog snällt betala avtalstiden ut.
av llesrof
2444ever skrev:Kan ju vara så att det skylls på Volvo-kort, men att det är anledningen till att du inte kan få Volvo-kortet som gör att dom inte vill teckna avtalet - oavsett om det sedan skulle betalas kontant eller med Volvo-kort.
Man måste ha Volvokort för att ha serviceavtale. Det skrev jag tidigare. Det är ingen ursäkt de hittar på för att slippa vissa kunder. Så här skriver Volvo själva:
För att teckna ett Serviceavtal behöver du ha ett Volvokort eftersom betalning av avtalet sker via det. Volvokort kan du antingen teckna på plats hos din lokala återförsäljare eller så ringer du din återförsäljare så postar de en ansökan till dig.
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... /SA_QA.pdf
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]