Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av mikebike
andreas_lofgren skrev:Solna Bilteknik skulle jag inte under några omständigheter gå i närheten av.
+1

Solna Bilteknik har blivit anmälda till ARN flera gånger.
Jag har slutat anlita dem, trots att jag bor ett par km därifrån, efter att de bytt bromsskivor och belägg på båda bakbromsarna när jag bokat tid för anliggande broms höger bak. Ja, den låg på efter bytet också.... :roll:

Jag anlitar numera en Mekonomen-verkstad......
av mikebike
crumpets skrev:Upplands motor finner många väldigt billig, t.ex.
Klart billigare än Bilia i alla fall.....

Däremot känner jag mig en smula lurad av deras kampanj "Nice Price på Service av äldre bilar"
Det uppgivna priset på 1600:- blev 6000:- i kassan...
av greenbay
Max 15% avvikelse från utlovat pris, brukar det väl heta?
/greenbay
av mikebike
greenbay skrev:Max 15% avvikelse från utlovat pris, brukar det väl heta?
/greenbay
Ja, om man begär offert kanske...

Nu fanns det tydligen massor av "finstilt" som inte fick plats på banderollen på fasaden, typ att material (olja och filter) inte ingår, att priset inte gäller turbomotorer o.s.v.
av PaS83
greenbay skrev:Det var väl iochförsig under slutet av 90-talet detta var vanligast, men jag menade mer principen. Man lyssnar runt lite, så man slipper de dyra ställena.
Är det verkligen så länge sedan???
Tog Helmia över Kajsa Janssons ideer om kundvård?
/greenbay
Nja, det är ju inte som på Kajsas tid, hon är ju verkligen speciell.
Och själv kanske jag inte kan vara helt objektiv i min bedömning om hur
man blir bemött där nu, då jag har min far jobbandes där.

Fast oftast låter jag Meca serva mina bilar :wink:
Användarvisningsbild
av Martinmat
Fick senaste numret av vi bilägare idag och där jmf de servicepriser i sverige. För en 6000 mila service på en volvo v70 2,4 årsmodell 06-07 så skiljde det över 2000 kr på dyraste och billigaste. Billigast var det på Helmia i Karlstad med 3974 och dyrast var Bilia Segeltorp. Min lokala volvohandlare här i östersund hamnade på 4296, så det kändes ju bra att de var förhållandevis billiga :o
Användarvisningsbild
av SvenB
Fellow skrev:Roslagsbil Norrtälje som ger bra garantier på jobbet och är auktoriserad Volvoverkstad tog 3500 kr för kamremsbyte på min bil.
Ja men du åker väl inte Renault Scenic? Det var det som gällde exemplet.

Ni behöver heller inte lösa ett problem […]

Vanlig service kan hjälpa (olja, filter m.m).[…]

V70 T5 -05 DSTC/ABS fel

Okej här kommer en uppdatering. Fick tummen u[…]

Ja, men hade köpt 4x5L av någon av dess[…]