Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Kimma70P
Hej!

Efter många om och men ska jag idag äntligen hämta bilen. Turerna har varit många sedan sist.

Tillsammans med försäkringsman samt verkstad har vi kollat igenom bilen och försäkringsbolaget tyckte att det var helt rimligt att jag skulle få mina reklamationer åtgärdade.

Så summering "so far":

Lång handlägningstid, bra att verkstad/lackerare tar på sig ansvaret, bra att man har försäkringsbolaget i ryggen.

Kostnad för försäkringsbolaget ,"innan" omlackering samt justering av reklamationer är utförda, blev ca 95 kkr.

Köpte bilen för 110 kkr....

Hoppas verkligen att min älskling är OK nu!

Må så gott

JP
av Kimma70P
Tja!

Nu är jag genuint jävla less......

Har synat lacken igen. Lite mindre fammigt men det är fan inte bra gjort.
Är inte fackman när det gäller lackning men bör inte lacken vara i nivå med en ny bil?
Vad kan man kräva?

Är det någon som har erfarenheter av reklamationer m.m. och har råd om vad jag skall göra?
Funderar på om motormännen har juridiskhjälp (ej medlem än) att få eller om man skall köra "racet " själv?

Om det är någon av er som bor i uppsala och är jäkligt duktig på att bedömma om lackering är Ok eller mindre bra så skulle jag vara oehört tacksam.

Övriga "karossrelaterade" reklamationer är utförda med gott resultat.

Nej, nu går jag och tar en öl och lugnar ner mig....

Mvh

Jocke Pettersson
Har tyvärr erfarenhet av dåliga reparationer jag med. Det som startade med ett simpelt garantijobb (nummerplåtshållaren hade skavt på bagageluckan) blev i slutändan ett bilbyte för mig. Orkade inte med allt krångel och skit dom ställt till med.

Har även varit med om en bil där halva kofångaren lackades i fel färg. Ena sidan svart solid och andra sidan svart metallic..... :roll:

Det enda rådet jag kan ge att att stå på dig. Ge dig absolut inte! Försäkringsbolaget borde skicka ut en ny inspektör.
av rd350
Bara att stå på sig! Du ska ha din bil i samma skick som innan skadan. Ta hjälp av ditt försäkringsbolag om firman ej godtar dina klagomål. Ligger i bilfirmans intresse att inte få påbackning av försäkringsbolagen som de har avtal med.
av Kimma70P
Yo...status 20110221:

Har nu lämnat in bilen igen (3:e gången) för omlakering samt för vissa justeringar.
Håller tummarna "jävligt hårt" att det blir bra nu. Vad gör jag annars?
av Kimma70P
Suck....dålig lackning igen eller är man paranoid? Igår var jag hos Motormännen och fick ett utlåtande (muntlig, har ej fått papper än).

- Lacken på motorhuven: Flammig, ej OK
- Höger bakdörr: Passform, Ej OK
- Spolare till strålkastare: ur funktion, Ej OK

Skönt att någon kunnig som (utan min påverkan) tycker lika som jag ang lacken.
Man kanske trots allt inte är helt paranoid... =)

Så det blir till att åka tillbaka till verkstaden igen, tänker inte ge mig denna gång!!!

Wish me luck!

Mvh

Jocke Pettersson
av mojja
OJ OJ OJ:((((( Man blir ju mörkrädd när man läser sådant här:( Hoppas att det löser sig för dig är ju verkligen inte roligt att sitta i den sitsen som du gör just nu.

Bolagen är ju lite fräcka oxå som lägger över ansvaret för reklamations biten på kunden. Som försäkringstagare är man ju endast kund hos försäkringsbolaget och igentligen skulle man ju lämna sina reklamations anspråk till dessa om man använt sig av dom verkstäder dom rekomnenderar och dom i sin tur skött all kontakt med sina underleverantörer.

Vänligen Mojja
av Kimma70P
Status
Fick ett utlåtande från MM i går i brevlådan:

- Lacken på motorhuven: Flammig, ej OK
- Höger bakdörr: Passform, Ej OK
- Spolare till strålkastare: ur funktion, Ej OK

dvs lika som den muntliga.

Fyllde i en enkät på nätet igår, ang hur jag tycker att "besöket/besöken" hos verkstaden varit.

Idag ringde verkstaden upp (mkt bra responstid, impad!) och funderar hur vi skall lösa det hela.
Verkstad kommer att återkomma till mig efter beslut. Kommer ny lackfirma anlitas osv..

Vi får se var det landar.

Trevlig helg på er!

Jocke P
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]