Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Ligementet
Jo, som jag redan skrivit i en annan tråd - det är extremt negativa omdömen från ett flertal personer på nätets omdömessajter. Omdömen som verkar mycket trovärdiga (i synnerhet när man läst gp-artikeln) och som är ganska samstämmiga vad gäller CMS Groups affärsmoral. Det såg helt förödande ut.

Att du är misstänksam och får det att låta som en konspiration gör inte mig något. Sedan skulle jag som tråden startats för gärna sett en diskussion om affärsmoralen istället för dina konspirationsteorier - men då du verkar dela CMS Groups affärsmoral så blir det viktigare att leda bort diskussionen från det ämnet. Nu vet jag att du kommer fortsätta trolla ner tråden med konspirationsteorier tills jag inte orkar svara längre, men det vore trevligt om du ville diskutera ämnet hellre.
Användarvisningsbild
av Funk
Vad är dina formuleringar om min "affärsmoral" om inte trolling....

Du vill alltså bara ha svar som överrensstämmer med din hypotes angående att företaget är skumt, inget annat ...OK... då fattar jag.

/Thomas
av Ligementet
Jag tror jag är långt ifrån ensam att ha råkat ut för liknande saker själv. Branschens i allmänhet och tydligen CMS Group i synnerhet mår bra av en genomlysning.

En diskussion runt det är i längden av godo (kolla bara överrepresentationen på ARNs svarta lista bland bilföretag)och därför tycker jag, fortfarande utan att förstå anledningen till din oreserverade lojalitet (som om jag trampat på en öm tå), att det är trist att du försöker trolla sönder tråden med massa konspirationsteorier. För mig hade det inte gjort något om du erkände att du jobbade på CMS Group då det kanske blivit ännu intressantare diskussion då.
Men huvudsaken är att frågan om affärsmoralen måste kunna diskuteras.
Användarvisningsbild
av Funk
Självklart skall moralen diskuteras, och då självklart även moralen hos dem som kampanjar anonymt på nätet. Tyvärr är det alldeles för lätt att lämna omdömen på flera sajter i skydd av anonymitet, vilket lätt kan ge en felaktig bild. Därmed inte sagt att det på något sätt är positivt med anmälningarna till ARN, men dom är trots allt inte avgjorda än.
Återigen var det därför jag frågade, även om du skulle älska det så har jag inga andra relationer till CMS mer än som nöjd kund.

Jag har till dags dato haft inne samma bil (en Ford) på verkstaden i Biskopsgården för reparationer vid 4 olika tillfällen och varit nöjd varje gång. Jag skulle givetvis vara nöjdare om det kostat hälften och jag fått en fruktkorg med mig hem eftersom det aldrig är kul att behöva lämna in bilen...

/Thomas
av Ligementet
Varför hävdar du hela tiden att CMS Group inte förlorat i ARN?
En snabb googling ger ju på handen 2 tillfällen de åkt på pumpen, det senaste bara några månader sedan?
Och det är ju endast fall som skrivits om i media!

Och sedan den länkade ARN-anmälningen till detta.
Användarvisningsbild
av Funk
Är det aktuella fallet som du hänvisar till avgjort, det visste jag inte. Då hoppas jag att man följt man ARN:s beslut... Om man inte gjort det, då finns det inga ursäkter !

/Thomas
Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p&[…]

Skumt, tål att funderas på. Är de[…]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]