Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
camaro69 skrev: (Hur man nu kan vara "het på gröten" beträffande en gammal Mitsubishi ??:-/ )
Fattar inte jag heller.... men har kanske vill ragga fjortisar :wink:
Användarvisningsbild
av opA
Tomas88 skrev:Föressten någon som vet om man kan stoppa ett ägerbyte om man ringer transportstyrelsen?
Eftersom de ändå är gratis att ringa TSS kanske du skulle gjort de från första början ? ;)
Användarvisningsbild
av camaro69
Jag har svårt att tänka mig att han skickat ägarbyteshandlingarna utan att ha fått fullt betalt.

Sen så "vågade" han inte träffa er. Golfbanan var bara ett svepskäl för att slippa mötas "face to face".

Det är bara att hoppas brorsan lärt sig något.
Det fungerar alldeles utmärkt att ragga "kex" i en gammal 740. Kolla bara utanför korvmacken i Värnamo. :wink:
Användarvisningsbild
av camaro69
Det är ju jättesmart att var ägare till en bil man inte disponerar. Perfekt med gratis parkering och inget ägaransvar för den som brukar bilen.

Ditt tips verkar inte helt genomtänkt LarsBd.
av LarsBd
Det var mest för att vara till besvär men är man registrerad ägare borde man kunna hämta bilen också. Dessutom är det synnerligen osannolikt att ägarbytespapperen är inskickade.
Användarvisningsbild
av Tomas88
opA skrev: Eftersom de ändå är gratis att ringa TSS kanske du skulle gjort de från första början ? ;)

Jo men nu är det ju helg och så. Sen så är det brorsan som får göra det. :wink:
Användarvisningsbild
av Guligan
Bilen lär väl snart vara till salu på blocket igen...
Användarvisningsbild
av camaro69
Tomas, hur har det utvecklat sig?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja bilen ligger ute med en ny annons men sänkt till 17 000 har jag för mig.

Det har inte kommit några ägarbytespapper så det där med att han skickat in dem var ju bluff som vi misstänkte.
Så allt verkar ha löst sig bra.

Tackar så hemskt mycket för alla råd och tankar detta.

Hoppas brorsan har lärt sig något av detta nu bara.
För övrigt har han börjat kolla på Audi A3 och A4. Känns som lite säkrare val än Mitsubichi eller vad tror ni?
Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]

Ja det kan hända, men jag tror mer att packbo[…]