Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Vart har du Volvobilen försäkrad?

Volvia
56
44%
Folksam
11
9%
Trygg Hansa
13
10%
IF Skadeförsäkring
4
3%
Länsförsäkringar
33
26%
Dina Försäkringar
2
2%
Aktsam
3
2%
Atava
2
2%
Salus Ansvar
Inga röster
0%
Gjensidige
1
1%
Annan
3
2%
micke011 skrev:Länets. Billigast och solklart bäst när man drabbas av skada. Skulle aldrig överväga If, Trygg och numera sedan Volvia togs över av If så ingår även de i den skaran.
Vadå, har IF tagit över hela Volvia? Det är väl bara trafikdelen, resten är väl kvar hos Volvokoncernen?
KKR skrev: Vadå, har IF tagit över hela Volvia? Det är väl bara trafikdelen, resten är väl kvar hos Volvokoncernen?
"Hela" Volvia ägs utav IF Skadeförsäkring (som för övrigt äger de flesta märkesförsäkringarna, Saab, BMW, Audi, VW m.m m.m) sedan 01-02 ngn gång.
Namnet (varumärket) ägs dock utav Volvo och "hyrs ut" skulle man kunna säga. Är ju 50år gammalt och väl inarbetat så tror inte Volvo hade hyrt ut varumärket om dom inte var nöjda med IF dock... :)
Volvia pga att de gav maskinskada till 15000 mil. de andra bolagen bara till 10 000 och min bil har i skrivande stund gått 10 100. (dock måste man ju köpa bilen hos volvohandlare för att få maskin 15 000 mil).

Blev påkörd härom månaden och allt flöt kanon med Volvia, gubben som körde på mig hade länets. Nu är bilen på lack och jag fick en v70II som ersättningsbil medans min är på plåtverkstaden.
Martinmat skrev:Volvia pga att de gav maskinskada till 15000 mil. de andra bolagen bara till 10 000 och min bil har i skrivande stund gått 10 100. (dock måste man ju köpa bilen hos volvohandlare för att få maskin 15 000 mil).
...eller ha ett gällande Trygghetsavtal (vilket dock inte är lika vanligt!)
Det är väl en fråga om förutsättningar, vilken bil, var man bor, hur man parkerar.. I vårt var Länets billigare (om än inte särskilt mycket) än Volvia, 230kr mot 260kr per månad eller något liknande. Så billigast och bäst..enkelt val tyckte vi!
Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p&[…]

Skumt, tål att funderas på. Är de[…]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]