Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av absolutjoxs
jag servade min bil hos dem h'r om m[naden. stora service + kamrem.. blev lite otaggad n'r jag l'ste ovanst[ende men 'rligt talat 'r jag n;jd.

Fick en j'ttefin l[nebil och det gick snabbt. har varit med om att dom inte bytt riktigt alla filter mm p[ andra verkst'der {fiat&alfa i skog[s senast} och kollade luftfiltret efter servicen. kollade ocks[ broms och kylarv'tskan, allt var bytt. dom bytte min termostat och det gav resultat redan n'r jag k;rde d'r ifr[n, tempm'taren visade r'tt igen.
kamremmen och andra delar l[g i bilen n'r jag h'mtade den plus ett par nya bosch torkarblad {i obruten f;rpackning}. hade 2 trasiga lampor som fungerade n'r jag fick den. fick ocks[ en helt h;g papper med diverse testv'rden.

jag 'r r'tt n;jd d[ jag sparade typ 5-6000 kronor. Dock upptckte jag att alla mekaniker var ryssar alt. balter.
Användarvisningsbild
av SvenB
absolutjoxs skrev:jag servade min bil hos dem h'r om m[naden. stora service + kamrem.. blev lite otaggad n'r jag l'ste ovanst[ende men 'rligt talat 'r jag n;jd.

Fick en j'ttefin l[nebil och det gick snabbt. har varit med om att dom inte bytt riktigt alla filter mm p[ andra verkst'der {fiat&alfa i skog[s senast} och kollade luftfiltret efter servicen. kollade ocks[ broms och kylarv'tskan, allt var bytt. dom bytte min termostat och det gav resultat redan n'r jag k;rde d'r ifr[n, tempm'taren visade r'tt igen.
kamremmen och andra delar l[g i bilen n'r jag h'mtade den plus ett par nya bosch torkarblad {i obruten f;rpackning}. hade 2 trasiga lampor som fungerade n'r jag fick den. fick ocks[ en helt h;g papper med diverse testv'rden.

jag 'r r'tt n;jd d[ jag sparade typ 5-6000 kronor. Dock upptckte jag att alla mekaniker var ryssar alt. balter.
Oläsbart. Någon som fått fel på tangentbordet?
Användarvisningsbild
av erikn
Fel och fel, jag kan rekommendera absolutjoxs att trycka Alt-Vänstershift för att hoppa tillbaka till svenskt tangentbord, i stället för det engelska han skrivit med.
av absolutjoxs
jag servade min bil hos dem här om månaden. stora service + kamrem.. blev lite otaggad när jag läste ovanstående men ärligt talat är jag nöjd.

Fick en jättefin lånebil och det gick snabbt. har varit med om att dom inte bytt riktigt alla filter mm på andra verkstäder (fiat&alfa i skogås senast) och kollade luftfiltret efter servicen. kollade också broms och kylarvätskan, allt var bytt. dom bytte min termostat och det gav resultat redan när jag körde där ifrån, tempmätaren visade rätt igen.
kamremmen och andra delar låg i bilen när jag hämtade den plus ett par nya bosch torkarblad (i obruten förpackning). hade 2 trasiga lampor som fungerade när jag fick den. fick också en helt hög papper med diverse testvärden.

jag är rätt nöjd då jag sparade typ 5-6000 kronor. Dock upptäckte jag att alla mekaniker var ryssar alt. balter.
Användarvisningsbild
av camaro69
"Solna Bilteknik AB

Återkallelse av ackreditering för Solna Bilteknik AB.

Torsdagen den 17 december 2009 fattade SWEDAC beslut om återkallelse av ackrediteringen som kontrollorgan inom verksamhetsområdet bilverkstäder för Solna Bilteknik AB, ackrediteringsnummer 7124. Återkallelsen gäller i sin helhet och med omedelbar verkan. "

Citerat från Swedac.
Användarvisningsbild
av Magnus308
ThomasT skrev:Har kollat på deras helsida i Metro nu.... :roll:

Det faller ju på sin egen orimlighet...

Deras stora service för 3995kr ska innehålla bland annat:

Lånebil
Invändig motortvätt(sköljning av kanaler)
AC service
Byte av alla filter
Byte av fläktrem
Byte tändstift
Byte av ALLA oljor
Byte av termostat
Byte av bromsvätska
Byte av lampor
Däckbalansering
Vägassistans 1år
Tvätt av bilen
Kontroll av hjulvinklar
Kontroll av ljusinställning
mm mm... en massa fler punkter...
Givetvis är det "orginaldelar"....

Det är ganska uppenbart att det ligger en hel kennel begraven här....
Har en kompis som jobbade på Solna Bilteknik och enligt honom som jag litar på till 100% så byttes inte alla oljor som utlovats utan oftast så gjorde dom bara så att det såg ut som dom bytts.
Denna information får ni tolka som ni vill men jag tror på vad min kompis berättade och att Swedac drog in certifieringen stöder det också.
av StigLindberg
Jag har servat min bil ett flertal gånger på Solna bilteknik och alltid blivit OK bemött även om jag vet att många blivit väldigt otrevligt bemötta. Den senaste gången jag servade min bil där var för ca 3 år sedan så började oljelampan lysa efter 2 veckor och oljan var nästan helt slut - den som var kvar var grumlig och uppenbart gammal. Självklart hade de inte bytt oljan. Efter det så har jag aldrig servat min bil där och kommer aldrig göra det igen!
av Potten
Givetvis vill man ju ha en lägre kostnad för service vilket innebar att jag lämnade in min bil till SBT. De sa oxå att jag behövde byta bromsbackar då dessa var slut och när jag sa att jag gjort detta själv såg jag att kundmottagaren tydligt blev besvärad. De poängterade oxå hjulinställningen där de påpekade att toe-in, toe-out behövde justeras trots att inga spår på detta fanns på däcken. Skickade med ett fint mätprotokoll där man såg detta. Efter besöktet började givetvis problemen, vilket jag fixade på en certifierad däcksverkstad.Misstänker att de varit på inställningarna. Har oxå efter besöktet fått vissa andra problem och funderat på om detta kan härledas till detta verkstadsbesök och om delar bytts ut men har läst på Era trådar kan bero på andra saker. De bytte ej heller lampor för positionsljus. Även om jag "tjänade" ca 2000 sek på besöket känns det som om jag "förlorat" och kommer ej att besöka dem igen. Märkesverkstan går att hantera! Sen verkar ju oxå den försäkring de skickar med vara skum eftersom man efter ett tag får en säljare på halsen som vill sälja trots att man har en bilförsäkring/försäkring sen tidigare.

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.