Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

dom har inte rätt att göra annnat än avtalat (om det nu inte är trafikfarligasaker, så kan man göra mer)
dom har heller ingen anledning till at reparere mer, finns inget alls att vinna på det. Så jag tror inte dom ljuger.

det är nog bara ett missförstånd, dom tror att dom gjort det du beställt (vad står det på arbetsordern?) fick du en ordersbekräftelse?
Vad heter verkstaden och var ligger den?
Helt fel av verkstaden!

Jag hade tidigare en Ford som jag gjorde liknande med; De erbjöd felsökning inför den årliga besiktningen (uppgifterna som de hämtat via bilregistret och skickar ut reklam).
Kostnaden var 150:- som man får avdraget på eventuella åtgärder om man lämnar in den för åtgärder hos dem. När jag lämnade in bilen bad jag om att de inte får göra något utan att kontakta mig. Ingen ringde. 2 veckor gick(jag var utomlands och hade kommit överens om att de skall ha bilen hos dem under tiden jag var utomlands). När jag kom för att hämta bilen så visade arbetsordern på flera punkter;
- Felsökning
- oljebyte, p g a för låg oljenivå
- byte av generatorrem, p g a sprickor i bef rem
Summa; 1850 kr. Jag påtalade vad jag sagt när jag hade lämnat in den - och det stod även en handskriven notis på arbetsordern: Inga åtgärder utan kunds godkännande!
Så, det enda jag behövde betala var 150 kronor. Inga problem då de sa att de själva gjort fel.

Stå på dig! Även om de gjort saker på bilen som krävts för besiktningen, som du inte beställt: det ska du inte betala.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS