Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av uno83
Saknar redan en stämpel, den första, av någon anledning som jag inte förstår. En leasingbil borde ju ha servats tycker man.

Kände dock inte till den där garantin. Antar att den kräver att alla servicar gjorts på Volvo-verkstad?
Användarvisningsbild
av Fellow
uno83 skrev:Saknar redan en stämpel, den första, av någon anledning som jag inte förstår. En leasingbil borde ju ha servats tycker man.

Kände dock inte till den där garantin. Antar att den kräver att alla servicar gjorts på Volvo-verkstad?
Njae Auktoriserad endast. Det är Volvia som erbjuder den "garantin"
av Ligementet
15 000 mils skadegaranti? Finns det nåt försäkringsbolag som har det för Volvo längre? De har väl snålat ner till 5 år när jag kollat runt.
Fellow skrev:
uno83 skrev:4800 skulle Upplands motor i Akalla ha. Mekonomen i Akalla skulle ha 5300.

Jag tog istället Nice Price (1595), och har bytt tändstift, kupéfilter och luftfilter själv.
Får ju ingen stämpel då? Vilket leder till att 15 000 mils skadegarantin försvinner väl?
Kupefilter kan jag ju byta själv i sådanna fall annars. Bara oljefilter som jag inte vågar mig på.

Ringt runt till många ställen nu. 2600 kr i Norrtälje är de billigaste än så länge och då var alltså Volvoverkstaden 2a med 2900 kr. I Sthlm hittade jag fan inget under 3200 kr.
Högst var 4800 kr på Mekonomen Täby.
Bilia täby, 3600 kr
Vreta Norrtälje, 3400 kr

Perssons Norrtälje 2600 kr
Roslagsbil Norrtälje 2900 kr
av Ligementet
Knappt när jag kollade upp för några månader sedan. De tänkte avsluta det, och det var endast till en väldigt hög premie detta erbjöds. Iallafall vid nyteckning, det är bara att gratta om du har en bättre gammal deal.
av xxxphxxx
uno83 skrev:Jag fick förresten stämpel även fast jag bara gjorde nice price. Dock var inte rutorna för luftfilter+tändstift ikryssade.

Bra tips med Nice price, hur lång tid tar det att fixa detta själv på bilen däremot?
Har tyvärr väldigt ont om tid på min "fritid" : :???:
Räckvidd T6 Recharge

Körstilen samt klimatet styr räckvidden […]

Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]