Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Krilledill
Kollade försäkring på Volvia precis. Dom skulle ha nästan hälften mot vad Aktsam ville ha. Jag trodde Aktsam var mycket billigare än Volvia, ska ringa dit på Måndag och konfrontera dem och se om det går att få ner premien - jag har ju trots allt varit kund hos dem i mer än 10 år.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Lojalitet är en fin egenskap men i det här fallet så vetefan.... Vilket tack får man för att man troget betalat premien i 10 år hos samma bolag? Enligt min erfarenhet så "levererar" Volvia vid eventuella problem utan att försöka slingra sig som vissa andra Bolag (ex deras moderbolag IF) så vad är viktigast? någon hundralapp mindre per månad & migränproblem med att få ersättning den dagen det behövs eller eventuellt lite dyrare pris & snabba resultat?
Så länge jag äger en Volvo så blir det utan tvekan Volvia!
Användarvisningsbild
av Hexenhammer
Jag har en Volvo V70N 2.4T (Automat), 2004 års modell.
Jag är dessutom under 24, och därför blir det dyrare. Men jag betalar ändå bara 614kr i månaden (inkl. trygghetspaket och allt det där), vilket alltså innebär ca 7.400kr om året. Jag tycker det är svinigt billigt i jämförelse med min förra bil (Volvo 855 T5, 1995 års modell) som kostade mig 1.500kr i månaden, utan några som helst trygghetspaket (d.v.s 18.000kr om året, vilket är helt sanslöst). Det priset kan nog iofs berott på motorstorleken, antar jag.

Volvia verkar ju dessutom ha riktigt bra erbjudanden. Tar man dessutom ett lån på en bil via Volvo Finans så får man 10% rabbat på alla försäkringar, om jag inte minns helt fel. Det är också rätt nice, om man nu har gjort så.
av olle123
Jag betalar drygt 8000 kr om året med moderna försäkringar för min v70. Jag har dock kollat runt en del och på denna sida (http://jamfor-bilforsakring.com/bilfors ... volvo-v70/) står det när jag jämför att jag skulle kunna få samma försäkring Hos netviq för nästan halva priset..så funderar starkt på att byta trots att jag är nöjd med moderna

Vad har ni för erfarenheter av netviq? är de seriösa och bra?
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]