Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mattes
vickan skrev: Är en glad ägare av en S40N som jag köpte för inte så värst länge sen hos Bilia Haga Norra.
Usch vilken trist historia.
Ja Bilia Haga Norra ger jag inte mycket för.
När min gamla bil var där för en parkeringskada (Jag blev påkörd på en parkering och skärmen höger bak skulle lackas om) så tyckte killen hos dom att jag hade en liten buckla i dörren som han kunde fixa.

För endast 700 SEK kontant i handen så skulle han ordna det. Till saken hör att min skada inte alls skulle bekostas av mig utan av motparten.

Han framförde också som argument att om dom knackade ut bucklan i dörren så skulle det bli enklare att lackera.

Jag tvärvägrade och sa om han villa fixa bucklan i dörren för att det skulle bli enklare så fick han väl göra det, jag struntade i vilket (Jag körde en leasingbil)

Mycker tjafs hit och dit men det slutade med att dom fixade bucklan i dörren också.

Mitt första och SISTA besök på Bilia Haga Norra.
Användarvisningsbild
av Jensen
mattes skrev:
vickan skrev: Är en glad ägare av en S40N som jag köpte för inte så värst länge sen hos Bilia Haga Norra.
Usch vilken trist historia.
Ja Bilia Haga Norra ger jag inte mycket för.
När min gamla bil var där för en parkeringskada (Jag blev påkörd på en parkering och skärmen höger bak skulle lackas om) så tyckte killen hos dom att jag hade en liten buckla i dörren som han kunde fixa.

För endast 700 SEK kontant i handen så skulle han ordna det. Till saken hör att min skada inte alls skulle bekostas av mig utan av motparten.

Han framförde också som argument att om dom knackade ut bucklan i dörren så skulle det bli enklare att lackera.

Jag tvärvägrade och sa om han villa fixa bucklan i dörren för att det skulle bli enklare så fick han väl göra det, jag struntade i vilket (Jag körde en leasingbil)

Mycker tjafs hit och dit men det slutade med att dom fixade bucklan i dörren också.

Mitt första och SISTA besök på Bilia Haga Norra.
Vad var det som var så hemskt med ditt besök på Bilia??
Att du vart erbjuden att fixa det för 700kr eller?? annars har jag väldigt svårt att se vad du har för belägg för att skriva att det var sista gången du satte din fot där.
Användarvisningsbild
av mattes
Jensen skrev:Vad var det som var så hemskt med ditt besök på Bilia??
Tja hela attityden att han skulle ha svart pröjs sidan om.
Att han var otrevlig att prata med, ja jag förkortade en heldel och skrev att det var en del tjafs.
Det var en HEL del tjafsande.

I vilket fall så är dom inget trevligt att ha att göra med.

Mina 3 senaste volvo har jag köpt på Brabil i Väsby mycket bättre attityd från säljare och verkstad.
Användarvisningsbild
av vickan
mattes skrev: Mina 3 senaste volvo har jag köpt på Brabil i Väsby mycket bättre attityd från säljare och verkstad.
Värt att prova nästa gång :wink:
Användarvisningsbild
av mattes
vickan skrev:Värt att prova nästa gång
Absolut! Det finns ingen anledning att krusa någon som inte uppfyller de behov man har.

Säljare (och Verkstad) är ett serviceyrke, Vill dom inte ha mig som kund så traskar jag vidare till nästa säljare.

Samma sak när jag en gång i världen skulle köpa ny bil då gick jag till SAAB i Akalla. Säljaren som jag pratade med var helt ointreserad av att sälja någon bil till mig.

Så resultatet är att jag nu kör Volvo istället (Och är VÄLDIGT nöjd med min säljare, OCH mina Bilar :-) )
Användarvisningsbild
av vickan
mattes skrev:
vickan skrev:Värt att prova nästa gång
Absolut! Det finns ingen anledning att krusa någon som inte uppfyller de behov man har.

Säljare (och Verkstad) är ett serviceyrke, Vill dom inte ha mig som kund så traskar jag vidare till nästa säljare.

Samma sak när jag en gång i världen skulle köpa ny bil då gick jag till SAAB i Akalla. Säljaren som jag pratade med var helt ointreserad av att sälja någon bil till mig.

Så resultatet är att jag nu kör Volvo istället (Och är VÄLDIGT nöjd med min säljare, OCH mina Bilar :-) )
Lustig grej det med säljare, var nämligen anledningen till att jag också bytte till volvo;) Var på peugeot i Kista och Saab i Akalla och båda var lika arroganta. Så lite cred ska de allt ha där på Bilia.. 8)
Användarvisningsbild
av mattes
vickan skrev:Så lite cred ska de allt ha där på Bilia..
Ja du ser! Finns säkert något gott hos dom med :-)

Äsch det är ju så att individer gör affärer med individer.
Så har man turen att träffa en bra säljare så!

Sen tror jag allmänt att bäst service får man hos en liten handlare där det hela blir mer personligt (Nå inte för att bra bil i Väsby är det :-) ).

Tyvärr så går ju allt mot storskalighet, i alla branscher, en utveckling som är helt åt skogen....
Användarvisningsbild
av vickan
mattes skrev:
vickan skrev:Så lite cred ska de allt ha där på Bilia..
Ja du ser! Finns säkert något gott hos dom med :-)

Äsch det är ju så att individer gör affärer med individer.
Så har man turen att träffa en bra säljare så!

Sen tror jag allmänt att bäst service får man hos en liten handlare där det hela blir mer personligt (Nå inte för att bra bil i Väsby är det :-) ).

Tyvärr så går ju allt mot storskalighet, i alla branscher, en utveckling som är helt åt skogen....
mm, det är också min uppfattning. De brukar vara mer måna om sitt rykte och har inte råd att förlora sina kunder..

Nå, återkommer med en uppdatering så snart det händer något!! :roll:
Användarvisningsbild
av vickan
Så! Killen på skadeverkstaden ringde igår. De har nu klurat ut att de betalar, och en ny framspoiler är beställd.

De skulle ringa igen när den var lackerad och klar :)

Så efter en många samtal fram och tillbaker försvinner äntligen repan! :D
Användarvisningsbild
av mattes
vickan skrev:Så! Killen på skadeverkstaden ringde igår. De har nu klurat ut att de betalar, och en ny framspoiler är beställd.
Grattis!

Det är skönt när skitproblem försvinner :lol:

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]