- ons 18 dec 2024, 20:13
Hej,
Kan av egen erfarenhet berätta att det räcker med att körkortet återkallas för att du ska nollas och det påverkar premien GROVT!
Har 21 skadefria år, 2021 fick jag körkortet indraget då en polis hade tråkigt och tyckte att jag skulle minsann inte ha körkort. Aldrig fått en bot innan varken för fortkörning eller annan anledning i trafik.
Låg 3 bil-längder bakom framförvarande som jag lärt mig för styva 20år sedan, på en avfart får rixväg 222 som är 80km/h på som övergår till 60km/h.
Rätt avstånd ska vara 80m mot framförvarande, är det dålig sikt eller halt väglag minst 160m.
Det är direkt återkallelse på det och egentligen 3mån som jag omgående överklagade och fick ned till 1mån.
Hade jag vetat att det var en återkallelse så hade jag aldrig erkänt. Trodde man bara kunde få en bot så jag sa att det var väl 4-5billängder ifrån som jag låg.. fick då ett leende tillbaka och hon frågade då om jag kunde intyga att det var så. Jepp blev mitt svar varpå hon vart väldigt glad, gick och pratade med sin kollega och kom tillbaka med en bot och informerade att jag får köra hem bilen sen ska den stå i 3månader.
Höll på att gå i taket.
INTE EN ENDA BILIST HÅLLER DET AVSTÅNDET!!
Nej, det stämmer men nu var det din tur.
Har sedan dess dragits med dubbelt så dyra premier överallt på bilen. Kollat LF, IF, Trygghansa, Gensidige med flera men alla gnäller på körkortsåret.
Peace out från en som tidigare hade respekt för polisen... Men de gör det jävligt svårt för en att uppskatta det dem gör.