Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tjuren59
Jag tjänade 832:-/år med att byta från Folksam till Atava.
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
danielsson_89_ skrev:Min blev hälften så billigt genom Atava. Men problemet är väl bara att det inte går att avbryta min befintliga föräkring.

MVH Marcus
Vill du komma ur det får du ställa bilen på någon annan 10 dagar, sedan på dig igen då kan du byta bolag utan att någon kan säga något trots huvudförfallodagar.

Har bytt nyligen från Vesta skadeförsäkringar, rekommenderar verkligen inte dom! Nu har vi länsförsäkringar på husen och alla bilar utom V70in, den har vi i Volvia. Dom två bolagen vet vi ställer upp till 100% om det händer något, volvia har vi tidigare fått en bil inlöst av och det gick smidigt och utan massa tjaffs. Länsförsäkringar har vi haft att göra med massor nu när vi blev påkörda i bak på 855an och kan bara säga gott om dom också.
av DrEvilBoy
Räcker det inte att bara ställa av bilen några dagar och sedan ställa på den.....??

Tror att man kan byta försäkringsbolag på även det sättet. Onödigt att skriva på annan person.
av Addekarlsson
Stämmer bra det DrEvilBoy. Men se då till att försäkringen inte går över till en sk. garageförsäkring automatiskt. För då hjälper det inte.
Detta sätt är dock inget som gillas av försäkringsbolagen.
Men vi gillar inte att dom binder upp oss ett år i taget heller så... :lol:

Mvh/ Adde
av danielsson_89_
Volvobruden84 skrev:
danielsson_89_ skrev:Min blev hälften så billigt genom Atava. Men problemet är väl bara att det inte går att avbryta min befintliga föräkring.

MVH Marcus
Vill du komma ur det får du ställa bilen på någon annan 10 dagar, sedan på dig igen då kan du byta bolag utan att någon kan säga något trots huvudförfallodagar.

Har bytt nyligen från Vesta skadeförsäkringar, rekommenderar verkligen inte dom! Nu har vi länsförsäkringar på husen och alla bilar utom V70in, den har vi i Volvia. Dom två bolagen vet vi ställer upp till 100% om det händer något, volvia har vi tidigare fått en bil inlöst av och det gick smidigt och utan massa tjaffs. Länsförsäkringar har vi haft att göra med massor nu när vi blev påkörda i bak på 855an och kan bara säga gott om dom också.
AAa kom på att jag får göra så, har ju som tur en brutta som får stå som ägare på den så länge. Men jag struntar i vad det är för försäkringbolg då fordonet är en Volvo 740 så kallad vinterbil, värd ca 5k. Händer något tar man ändå inte ut det på försäkringen. Försäkrignen ska bara täcka om jag skadar annat fordon.

MVH Marcus
av lassekaka
Skulle aldrig falla mig in att välja Atava eller annan budgetförsäkring då vilkoren är riktigt usla ! De sätter låga priser men händer minsta skada så sitter du med skägget i brevlådan med fantasisjälvrisker som inte finns hos de klassiska bolagen.
Snålheten bedrar visheten brukar det heta.
av Lövet
Har du läst villkoren innan du slänger ur dig något sådant? Skulle inte tro det
Användarvisningsbild
av vickan
Volvobruden84 skrev:
Har bytt nyligen från Vesta skadeförsäkringar, rekommenderar verkligen inte dom!

Varför inte?

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]