- sön 01 jan 2017, 02:24
Loggade in på banken på dator och flyttade över dagen innan leverans.
Moderator: Moderatorer
Mike68 skrev:Jag uppfattde det som att det var privatköp hos bilhandlare...Samma här... Har betalat med VISA-kort vid ett par tillfällen, väldigt smidigt.
Pekå skrev:Vid privatköp lär inte kort vara aktuellt. För att båda parter ska känna sig trygga så skulle jag rekommendera att köpare o säljare har samma bank så att en säljaren kan se beloppet på en gång en sk direköverföring. Om köpare o säljare har olika banker vid direktöverföring så kan köparen stoppa överföringen efter " handslaget" vilket har hänt..vilket talar för att säljaren tycker att det inte känns så bra. Har man olika banker rekommenderas istället att man gör upp affären direkt på köparens bank.Swish går direkt mellan banker och kan inte av vad jag vet tas tillbaka efter överföring.
Var försiktig. I all iver att få den fina bilen är det lätt att dras med i något som kan blir ångerfullt i efterhand. Som jag förstår är det en dyr bil.Är bilen unik? Eller priset bra mycket billigare än hos en bilhandlare? I annat fall skulle jag vänta tills en likvärdig dyker upp hos en handlare.Som jag förstod rör det sig om ett större belopp.
joel80 skrev:Swish kan dras tillbaka. Om den som överför med Swish trycker på den gröna bakgrunden efter betalning kommer det börja "bubbla" på skärmen, då är betalningen låst och kan inte dras tillbaka.Pekå skrev:Vid privatköp lär inte kort vara aktuellt. För att båda parter ska känna sig trygga så skulle jag rekommendera att köpare o säljare har samma bank så att en säljaren kan se beloppet på en gång en sk direköverföring. Om köpare o säljare har olika banker vid direktöverföring så kan köparen stoppa överföringen efter " handslaget" vilket har hänt..vilket talar för att säljaren tycker att det inte känns så bra. Har man olika banker rekommenderas istället att man gör upp affären direkt på köparens bank.Swish går direkt mellan banker och kan inte av vad jag vet tas tillbaka efter överföring.
Var försiktig. I all iver att få den fina bilen är det lätt att dras med i något som kan blir ångerfullt i efterhand. Som jag förstår är det en dyr bil.Är bilen unik? Eller priset bra mycket billigare än hos en bilhandlare? I annat fall skulle jag vänta tills en likvärdig dyker upp hos en handlare.Som jag förstod rör det sig om ett större belopp.
Hej alla. Någon som gjort detta. Bytt till V[…]