Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
Alfredo skrev:Angående om jag byter bilens fädring till justerbar måste man göra en ändringsregistrering på bilen, till detta behövs ett Tuv dokument,
Nu frångår vi lite ifrån ämnet, men du kommer inte kunna registrera om en helbilsgodkänd bil med coilovers om det inte fanns ifrån början.

.
av ThunderAce
ThomasT skrev:
Alfredo skrev:Angående om jag byter bilens fädring till justerbar måste man göra en ändringsregistrering på bilen, till detta behövs ett Tuv dokument,
Nu frångår vi lite ifrån ämnet, men du kommer inte kunna registrera om en helbilsgodkänd bil med coilovers om det inte fanns ifrån början.

.
aldrig hört talas om nån som registrerat om bilen för att man satt dit coilovers

på en av gamla bilarna jag hade bytte jag bara fjädrar och när jag köpte de från Tyskland fick jag
ett papper med TÛV godkännande men det var inte mer än så.

men som tidigare nämnts och det är likadant med däck man köper, man ska helt enkelt kolla så de klarar
av lasterna från bilen och har rätt "lastindex"
Användarvisningsbild
av ThomasT
ThunderAce skrev:
ThomasT skrev:

.
aldrig hört talas om nån som registrerat om bilen för att man satt dit coilovers
Nä, det är ju ingen som gör för det går inte samt att generellt ingen bryr sig. Men i enskilda fall med riktigt sura besiktningsmän så kan man få ombesiktning på coilovers... OM man skulle regbesikta om så är det i så fall som amatörbyggt fordon och då får man byta minst hela upphängningen och bygga om... men det är en annan femma...

.

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]