Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Betalar 103kr per månad /3100 mil/år V60 D4 AWD

På S80 D5 tidigare betalade jag 424kr /mån men då ingick också största servicen med kamremsbyte i det priset.

/Kalle
av Schmoyoho
Jag har inte riktigt greppat grejen med serviceavtal. Istället för att betala räkningen där och då så får man ett månadspris baserat på vadå? Modell och motor? Servar man bara när lampan tänds eller anger man någon form av årlig körsträcka där också? Att slippa större serviceutgifter såsom kamremsbyte låter ju skönt.

Edit: verkar bara gälla bilar som är max fem år gamla? Eller menar man det måste tecknas årligen efter det? Jag är iallafall inte helt såld på det. Motorolja, filter osv samt torkarblad om de byts i samband med servicen. Får ta och kolla om min 07:a fortfarande kvalificierar och vad det isf skulle kosta.
av Lövet
Är det någon som räknat ordentligt och är det billigare än att betala kontant eller är det bara uppdelat? Det borde ju inte vara billigare om man följer gängse ekonomiska teorier. Jämför fast ränta vs rörlig.

Om det bara är uppdelningen som är poängen kan jag inte förstå vad grejen är. Känns bara som en inlåsning till volvoverkstaden.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Du slipper ju eventuella prishöjningar så på sikt blir det billigare sen känns det bra att dela upp.
Sen går det även till bonus checken.
Jag betalar 345/mån V70 D3
Sen missar man såklart prissänkningar men det händer väl aldrig.
Tyvärr låser man sig till en viss återförsäljare om man inte gör tillägg.

Ställd på 3000 mil/år
Senast redigerad av 1 Magnus-B, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det blir billigare. 12k,15k,18k service (D5) totalt 15000kr med avtal, utan avtal kostar den största 10 tusen. Och de andra är betydligt dyrare än 2500kr
Användarvisningsbild
av fjohan82
~Kalle~ skrev:Det blir billigare. 12k,15k,18k service (D5) totalt 15000kr med avtal, utan avtal kostar den största 10 tusen. Och de andra är betydligt dyrare än 2500kr
Det beror väl på var och hos vem man gör servicen samt vilken bil och motor man har valt? Jag avstod serviceavtal när jag beställde min bil, det ångrar jag inte. Har sparat mycket pengar på det. Upplands motor och Bilia är ju inte direkt kända för att vara billiga och prisvärda verkstäder...
av Niclas
jag hade inte heller valt Serviceavtal om det inte var som nu att jag fick 256kr/mån i rabatt. Men 74% rabatt kan man inte tacka nej till :D
Användarvisningsbild
av joel80
På T4F'en är det ca 10-15% billigare att ta avtalet än att betala dom servicearna som ingår kontant. Man får ju viss rabatt "som tack" för att man låser upp sig. Sen tycker jag att lånebil/hyrbil som ingår är värt en slant också. Ska man ha det när man lämnar in bilen annars brukar man väl få betala mellan 400-550kr? Så bara där är det ju ca 1500kr "rabatt" under perioden.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Ingår lånebil i serviceavtalet?
Användarvisningsbild
av joel80
I allafall i mitt.. Trodde det ingick i allas?
Carplay Trådlös adapter

Hej! Vi var och hämtade våran V60 idag[…]

Volvo car UX

Enligt supporten ska det inte vara någon far[…]

Är det väldigt lika tillvägagå[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]