Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
Sist jag var inne hos en Volvohandlare hade jag shorts, skitig t-shirt och skäggstubb. Jag fick faktiskt precis lika bra service som gången innan när jag dök upp nyrakad, med skjorta och slips i en Boss-kostym.

Många bilhandlare har lärt sig att inte döma alltför mycket efter utseendet. Det kan kosta lite för mycket. ;-)
av Verdi
När jag beställde min XC70 cyklade jag dit. :-)

Jag följer 7H Bils facebook-sida och de brukar lägga upp bilder på deras kunder när de hämtar ut sina nya bilar. Det är typ Ferrari, Aston Martin, Porsche, Lambo... Inte en enda har haft kostym på sig. En kille hade kavaj men annars är det sneakers, slitna jeans, rufsigt hår, skäggstubb och pikétröjor med vulgärt stora Polo Sport loggor för hela slanten.
av johwe87
Det låter ju betryggande :)

Jag har alltid fått höra att säljarna har stenkoll på vad du kommer åkandes i och bemöter dig utifrån det.

Inte för att jag är orolig på riktigt nu då utan precis som Lövet säger så är det bara att vända på klacken och gå om någon skulle vara oförskämd.

Fan jag är lite sugen på en transportbil faktiskt som bruksbil nu under en renovering...

Jag har fördomar inte bara emot bilförsäljare utan emot franska bilar också, men Volvohandlare brukar ju sälja Renault. Är det någon som har erfarenhet av nyare Kangoo eller kanske Trafic? Säg 2012 och frammåt. Tänker mest på driftsäkerhet och framförallt rost.

Oj nu blev det väldigt OT :)
av PTV
Så framgång, lycka och hur man blir bemött i livet beror på hur dyr och fin bil man kör.Skulle inte tro det även om det var roligt att läsa i direkt text. :D
av specos
Har man en gammal bil kanske chansen att du har cash på kontot är större? Fast i dagens konsumtionssamhälle förutsätter kanske alla att man alltid ska ligga på marginalen.......

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]