Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Det spelar väl ingen roll rent krasst om man betalar i förskott eller efterskott då det ändå ska betalas. Dessutom, bilförsäkringen betalas i förskott och där klagas det väl vad jag förstått inte alls på samma sätt.

För mig blir det en retroaktiv betalning, ska betala 225 kr extra för Jan-Nov 2015. Jag väljer att se det som retroaktivt då "den riktiga" fakturan redan är betald. Det är alltid en aning surt att få extra påslag kan jag hålla med om. Dock ingen summa att gråta över för mig, vill man kan jag enkelt spara in det på lite mindre pizza och lösgodis. :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Ni kanske ska föreslå att de, vid sådana här till fällen, skall "bryta" skatteåret 31/12 så att man vid ordinarie inbetalningen bara betalar 2014 ut. Sedan kommer det ett inbetalningskort på den del av skatten som avser 2015 att betalas 1/1 2015. :)
Användarvisningsbild
av Jahaja
Men den kompletterande fakturan måste väl ändå bara avse de återstående månaderna?

TS har slutsiffra 6 och betalade i november. Det borde innebära att han betalade i förskott för de tolv månaderna december 2014 till november 2015. Efter årsskiftet höjdes skatten. TS fick ny faktura på 245 kr.
Så frågan är om skatten höjdes med 245 kr, eller om skatten höjdes med 267 kr? (245/11*12)

Troligen det senare.
av PTV
Staten är värre än många kriminella gäng när de rånar medborgarna med egenskrivna lagar.Ja herre jestrikaness vilken parodi.Numera sammarbetar ju stollarna över blockgränserna med en Socialdemokratisk ledning som styr över en Alliansbudget.Undrar vad alla dessa väljare tyckte om det sveket. :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Frågan är vad alternativet varit i rådande läge? Skulle SD få fortsätta att bryta praxis och använda riksdagen som sin lekstuga?
av GeBo
"praxis" är inget för de som hyllar demokrati, utan är unkna överenskommelser inom etablissemanget som bör städas bort...
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
ja nu har jag med fått en extra räkning på 245kr på min bil jävla utsugare :-(O) .
om det sen är i förskott eller efterskott jag får betala är skitsamma för mig räkningen ligger här
å ska betalas nu. har ju nyss betalat 1990 kr :evil:

hasse.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, det är väl ingen idé att låta bli att betala. :D
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
SvenB skrev:Frågan är vad alternativet varit i rådande läge?
Ja, det är en bra fråga.
Decemberöverenskommelsen var nog inte så dum trots allt.
SvenB skrev:Ja, det är väl ingen idé att låta bli att betala. :D
Om han ställer av bilen slipper han betala. Men när det väl kommer till kritan tycker alla snåljåpar att det lätt är värt 245 kronor och mer därtill, och fortsätter glatt att skita ner naturen och förpesta luften som vi andra ska andas. :evil:

Fordonsskatten borde ta mig fan dubbleras. :-(O)
av PTV
torbjorn_75 skrev:
SvenB skrev:Frågan är vad alternativet varit i rådande läge?
Ja, det är en bra fråga.
Decemberöverenskommelsen var nog inte så dum trots allt.
SvenB skrev:Ja, det är väl ingen idé att låta bli att betala. :D
Om han ställer av bilen slipper han betala. Men när det väl kommer till kritan tycker alla snåljåpar att det lätt är värt 245 kronor och mer därtill, och fortsätter glatt att skita ner naturen och förpesta luften som vi andra ska andas. :evil:

Fordonsskatten borde ta mig fan dubbleras. :-(O)
Varför tillbringar du tid på ett motorforum överhuvudtaget eller du är politiker och ska hjälpa till att råna allmänheten på mer kapital !?. ?:-/
Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

För att förhindra övervarvning av m[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]