Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av dartpro
#77880
När jag fick inbrott i min Alfa Romeo för 4 år sen, hade Folksam som försäkringsbolag då skulle jag lämna in min bil till en speciellt utvald verkstad, och det berätta dom för mig efter jag hade väntat 10 månader på reparation/inlösen. Det slutade med att bilen skrotades, bilen var i perfekt skick utvändigt men instrumentpanelen sönderslagen! Så aldrig mer Folksam för min del.
av OC-RA
#77919
Jag har ingen aning om volvia är dyra eller billiga men det skänns tryggt att alltid kunna lämna bilen hos Volvo. Det kanske är självbedrägeri men det får väl va det då.
av jbl
#78173
Volvia är billigast för mig:-)
av pebe
#80384
8) hej. kan meddela att volvia tar 2400 för halvförs. på min 760. insplanet s billigaste var 3600 med samma villkor.förutom viltolycka.jag tror att det är billigast och bäst att försäkra volvo i volvia.
Användarvisningsbild
av JimmyG
#81211
aktsam tar för mej 5147 kr i helförsäkring för en v70 -00.... if däremot ville ha 21.067 kr för samma bil och samma vilkor, jag är 27 år egen villa med garage..

undra om if är drygt 16.000 kr bättre att ha att göra med?
av matzen10
#81216
JimmyG skrev:aktsam tar för mej 5147 kr i helförsäkring för en v70 -00.... if däremot ville ha 21.067 kr för samma bil och samma vilkor, jag är 27 år egen villa med garage..

undra om if är drygt 16.000 kr bättre att ha att göra med?
16.000:- bättre per år, dessutom!
Ja ibland blir man förvånad...!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Brainy
#81229
anp skrev:
siviak skrev:Har fått kontakt med en sight som heter insplanet.se eller .com.. kommer inte ihåg. Men de står till tjänst med att leta upp och förmedla den billigaste försäkringen som finns för just din bil. Nyttjade dem senast förra veckan då jag ställde på min bil, en Volvo 945 Turbo -92. Kostar 4326/år inkl vagnskada och bilallrisk inkl hyrbil. Då är jag 28 år och bor i Växjö stad med eget garage. Tyckte jag var OK iaf.. Blev ett bolag som heter Salusansvar som har kontor i STHLM. Innan har jag haft Dina Försäkringar(gamla Sockenbolagen) och tyckt att de haft bra priser.
Värt att notera är att Insplanet endast samarbetar ( eller samarbetade? ) med ett mindre antal f-bolag. Så billigast försäkring via dem, innebär inte att du får den billigaste försäkringen för dig.
Likaså var man tvungen, då jag använde deras tjänst för första och sista gången, att betala en medlemsavgift för att få utnyttja deras förslag.

30 minuter med telefonkatalogen avd, försäkringsbolag, och telefonen ger dig mest troligt ett bättre utbyte än vad insplanet någonsin kommer att göra.
Stämmer rätt bra det där, jag registrerade mig på deras sida, drygt 30min senare ringde dom upp och sa att dom hittat en försäkring för ~12.5k varav jag påpekade att jag själv hittat en för 9.5k. Då säger dom att dom ska leta lite mer och höra av sig dagen efter!!! :shock: Det är alltså inte billigaste erbjudandet man får av dem från början?

Iaf så ringde han upp dagen efter för att medela att han inte hittat något som ens var i närheten av det jag själv hittat.

/Anders
av kaugan
#84051
Länsförsäkringar var helt klart billigast för mig..
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
#85187
Och Volvia ägs ju av IF :roll:
av Boden
#85233
Är det någon som har erfarenhet av dessa bolag när man vill ha pengar av dom istället?

Det kan vara intressant att veta när/om det händer nått med bilen.
Stendöd volvo 460

:party:

Det är en W5W och du behöver bara ta bor[…]

Vilket trådlyft! Jag har exakt samma fenome[…]

Fick turbogrillen i dag, så har moddat den l[…]