- ons 18 jun 2014, 19:42
Förr åktre skadereglerarna ut och inspekterade fordonen på plats, idag sker inget sådant, det tas några bilder av skadeverkstaden som skickas till skaderegleraren. Man tar sedan och bedömmer bilen utifrån mil, utrustning och årsmodell, du ser sällan skicket på ett foto efter en smäll iaf, de flesta bilar ser bra ut på bild, du ser dok inte om Olle 22 har putsat på bilen en gång i månaden och lackskyddat den för 10k varje år, sådant skiter dessutom försäkringsbolagen i. försäkringsbolagen använder sig av bilvärderingssiter och blocket, iaf Volvia och Länsförsäkringar och jag är ganska säker på att de andra gör likadant.
Jag har heller aldrig hört någon i min omgivning som fått sina bilar inlösta varit missnöjda med betalningen, snarare tvärtom. För 20år sedan ver det lite sport att köpa en beggad bil för att några mån senare få den "inlöst" och det fans en anledning till det.......just det, de betalade bra, mycket bra.
Jag har heller aldrig hört någon i min omgivning som fått sina bilar inlösta varit missnöjda med betalningen, snarare tvärtom. För 20år sedan ver det lite sport att köpa en beggad bil för att några mån senare få den "inlöst" och det fans en anledning till det.......just det, de betalade bra, mycket bra.