Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Hilmer skrev: Ifall man inte fick klartecken direkt handlar nog mer om att det fanns tveksamheter kring skadan än vad det var för försäkringsbolag.
Nej så sade man inte till mig. Det berodde på att skadebesiktigaren hos Trygg-Hansa inte hann åka ner till Södertälje. Den bilen som var försäkrad i Volvia hade större skador i jämförelse. Men Trygg-Hansa "bet sig själv i röven" eftersom de fick betala stillestånd längre tid.
av Droopy
Jag har haft både Volvia, LF och Folksam genom åren och fått skador reglerad på alla tre och jag tycker det har fungerat supersmidigt.

idag är jag tillbaka på Volvia igen med senaste bilen mest pga att jag köpte bilen hos en Volvo ÅF, kunde lika gärna ha valt LF el något annat igen. Gillar dok Volvias maskinskadeförsäkring, den täcker ju hela bilen i stort sett, hur det sedan ser ut i verkligheten den dagen jag kanske ska utnyttja den, är en annan femma. Det får man se då.
Användarvisningsbild
av Hilmer
SvenB skrev:
Hilmer skrev: Ifall man inte fick klartecken direkt handlar nog mer om att det fanns tveksamheter kring skadan än vad det var för försäkringsbolag.
Nej så sade man inte till mig. Det berodde på att skadebesiktigaren hos Trygg-Hansa inte hann åka ner till Södertälje. Den bilen som var försäkrad i Volvia hade större skador i jämförelse. Men Trygg-Hansa "bet sig själv i röven" eftersom de fick betala stillestånd längre tid.

Vanligtvis förlitar sig försäkringsbolaget på att den som lagt upp kalkylen gjort en korrekt bedömning, vid mindre tveksamheter så tas det telefonkontakt. Det är sällan som tekniker åker ut idag, det nästan enbart vid tveksamma ärenden kring bil eller olycka. Därav mitt tidigare svar.

Nu skrev du inte när detta skedde, så det kan ju finnas sådant som ändrats under årens lopp;)
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]