Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av per740
Hej!
Funderar på att beställa bromsok från Mister Auto och undrar om någon som beställt en del hos dem med stompant (generator, bromsok..) vet om man själv måste stå för returfrakten om man vill få tillbaka stompanten? Det framgår inte så tydligt av websidan och deras svar på min fråga till dem verkar dröja..

Jag är ute efter Girling 2X40mm kolvars ok höger fram med bara en bromsslangsanslutning (ABS). Tyvärr finns inte denna alls hos biltema eller till bra pris hos någon svensk butik vad jag kunnat hitta..
av per740
Jag fick svar efter ett par dagar så jag svarar på min egen fråga: Returfrakten kostar 89kr och den kostnaden dras av från stompanten.

Nu visade det sig att de inte hade bromsoket i lager trots att det fortfarande ett dygn efter att de avbokat beställningen står så i lagersaldo. Ändå debiterar de kreditkortet och avbokar beställningen en dag senare. Svaren man får från kundtjänst verkar översatta med googletranslate och i det första svaret på 125 ord lyckas de med konststycket att helt undvika att svara på frågorna. Trots att samma artikelnummer finns i lager för några hundralappar till är de inte intresserade av att erbjuda en ersättningsvara.

Mig kommer de aldrig att se som kund igen. Men om man vill chansa på att lagersaldo är rätt och ligga ute med kostnaden på kreditkortet så...:-)
Användarvisningsbild
av Tek2kale
per740 skrev:Jag fick svar efter ett par dagar så jag svarar på min egen fråga: Returfrakten kostar 89kr och den kostnaden dras av från stompanten.

Nu visade det sig att de inte hade bromsoket i lager trots att det fortfarande ett dygn efter att de avbokat beställningen står så i lagersaldo. Ändå debiterar de kreditkortet och avbokar beställningen en dag senare. Svaren man får från kundtjänst verkar översatta med googletranslate och i det första svaret på 125 ord lyckas de med konststycket att helt undvika att svara på frågorna. Trots att samma artikelnummer finns i lager för några hundralappar till är de inte intresserade av att erbjuda en ersättningsvara.

Mig kommer de aldrig att se som kund igen. Men om man vill chansa på att lagersaldo är rätt och ligga ute med kostnaden på kreditkortet så...:-)
Man ska inte göra avancerade beställningar hos dessa butiker (retur, stompant, för stor order och kundtjänst kontakt), dom packar också uselt och ibland försvinner småsaker saker i botten av den dåligt tejpade kartongen.

Dom har bra priser (ibland extremt bra), stort utbud till många bilar och säljer kvalitetsprodukter. Gör lagom stor order åt gången och betala helst genom Klarna.

Vanliga 740 bromsok (olika slag) har dom ju på Biltema?
Användarvisningsbild
av Sierra94
Beställ på bildelar24online istället. De slår mrauto på fingrarna gällandr precis allt. Bättre priser och framförallt bättre emballage och utkörningar.
Front v70 stöldbegärligt

Tyvärr är V/XC70 08-16 mycket stöld[…]

Skumt fel b230ft

1 bar ca Turbon är speccad för att klara[…]

Ökad komfort med 17”

@mikkiz , Har dessa 17” på vinte[…]

Köpte en nästan ny XC40 i okt-24. Sedan […]