Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jahaja
Hej!

Tänkte kolla om någon har erfarenhet av försäkringsärende där ett utlandsregistrerat fordon är inblandat. Kortfattat så var det en lastbil som tappade ett däck vilket jag och några andra bilar körde över. Det gick åt lite spoiler och dimljus m.m (inte varit hos Volvo och gjort skadebesiktning ännu). Polisanmälan är upprättad där jag och förarna av de andra bilarna står som målsägande.

Det jag sitter och funderar lite över nu är hur detta löses försäkringsmässigt? Vore ju väldigt smutt att slippa självrisk på vagnskada... Så är det någon som har erfarenhet av detta?

Har klickat runt lite på TFF men det verkar inte som att de blandas in i och med att lastbilens regnr är känt (och bekräftat av trafikpolis).

En bild för sakens skull :roll: (inte direkt ren efter 30 mil slask)

Bild
Jag blev påkörd av en bil från forna Sovjet för ca 5 år sen. Jag uppgav hans reg.nr, namn och övriga personuppgifter till mitt bolag. De fixade allt och jag gick helt fri från all ekonomisk belastning. Kan lägga till att han tog på sig allt på plats när jag fotade våra bilar..
Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]