- tis 18 nov 2014, 00:08
#919133
Det är rätt trist att märkesverkstäder bluffar om slitaget på bromsklossar.
I samband med service (13500 mil) i augusti ringde mek'en och sade att det inte var mycket kvar på bromsklossarna. Jag tyckte det lät lite tidigt sedan senaste byte så jag avvaktade. Naturligtvis visade det sig att klossarna hade uppskattningsvis 40% kvar när folk tittat på det. Knappast något jag kör ner på 2-300mil som det står i serviceprotokollet, speciellt inte då jag kört 90% stadstrafik sedan bytet vid 9000 mil. Min far har råkat ut för samma försök hos BMW. Han bytte verkstad efter det (inte bara för denna saks skull).
I samband med service (13500 mil) i augusti ringde mek'en och sade att det inte var mycket kvar på bromsklossarna. Jag tyckte det lät lite tidigt sedan senaste byte så jag avvaktade. Naturligtvis visade det sig att klossarna hade uppskattningsvis 40% kvar när folk tittat på det. Knappast något jag kör ner på 2-300mil som det står i serviceprotokollet, speciellt inte då jag kört 90% stadstrafik sedan bytet vid 9000 mil. Min far har råkat ut för samma försök hos BMW. Han bytte verkstad efter det (inte bara för denna saks skull).
Nu: Mercedes-Benz A-Klass 180CD 2017 Tidigare: 2017-2018 Renault Megane 1.5 diesel 2011 • 2009-2017: V50 D5 2008 •