Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Ja, det är ju när något händer som man ser skillnad på bolagen. Billig premie är inte allt här i världen. Jag har visserligen inte fått något som varit försäkrat i Volvia inlöst, men har bara goda erfarenheter av dom vid andra tillfällen. :-)-)
D5Mikhael skrev:Pratade med volvia igår. Fick en väldigt bra handläggare som tog hänsyn till att jag lagt ut så extremt mycket pengar på bilen :) hade ju helt ny ac = 25000kr på bilia / bytt virvellspjäll = dyrt / 19 black R design fälgar= 35000kr med däck mm mm. Så jag fick först ett bud på 95000kr men efter lite förhandlingar fick jag 103000kr för en 06a med över 30 tusen mil på mätaren + att jag fick behålla fälgar / stereo / baslåda / bc coilovers / vindavvisare o all annan extra utrustning :) så långe jag monterar original delarna :) så det tycker jag va grymt schysst gjort av volvia !!
Så all heder åt volvia :-)-) tror inget annat försäkringsbolag hade betalat så mycket för den bilen trots det otroliga skicket. Hon på volvia höll ju med mig om att trots att den gått 30 000 mil så finns det ingen v70n på blocket eller bytbil som kommer i närheten av skicket på min bil. Så är ju missnöjd hade ju hellre haft kvar min bil :/ men jag trodde aldrig jag skulle få över 75000kr. Så jag är grymt nöjd med volvias inlösen avdelning :-)-)
Så det blir nog aldrig något annat bolag.
Trots mycket problem med volvias skadetekniker i Skaraborg vid tidigare tillfällen :(

Sedärja, de betalar ju bra, mycket bra. Jag fick 83 för min 2,4T -02a 14k mil för 3år sedan, och det tyckte jag var bra. Du fick ju ett riktigt kanonpris.
Ja jag trodde aldrig jag skulle få ett sånt bra bud :) men har en bror som vart ute för några olyckor o fått skamligt bra betalt för sina bilar.
Men hon visste ju att jag hade kvitto på ac lagningen som kostade 25+ tusen och att virvellspjället va helt nybytt=DYRT !! Men tack vare min lokala verkstad så kostade det inte en tredjedel att byta virvellspjället mot vad det hade kostat på Bilia..
Så teckna en bra försäkring o inte den billigaste !!! Det kanske kostar 1 hundralapp eller 2 extra i månaden med volvia men är oturen framme så :(
Lär av detta VOLVIA ÄR VOLVIA !!! Hade jag haft nåt annat bolag så hade dom gått på vad den billigaste i sverige hade kostat på firma med samma miltal = Jag hade kanske fått 59000kr för det fanns det en ute för med mindre miltal men mycket mindre utrustning.Trots att jag blev av med min pärla så räddade volvia min dag :-)-) Idag blev jag ägare till en svart s60 d5a summum med den oranga inredningen från 2011:) fick den för 160000kr 2 brukare o 10000mil på nacken full servad på Volvo. Så är jävligt nöjd efter omständigheterna :) Trots 4 timmar i tåg o 5 timmar hem i den nya bilen :)
SÅ ALL HEDER ÅT VOLVIA !!!!
Det viktigaste är ju att du klarade dig utan skador, resten är ju bara pengar :D . Med det sagt så förstår jag precis hur du kände direkt efter att det hade hänt. Jag skrotade min maxutrustade S60 AWD -02 med 16k på mätaren i december förra året genom att lägga den på taket efter E4:an. Jag hade LF som försäkringsbolag och gruvade mig en aning med tanke på att bilen under de 2 år jag haft den kostat mig runt 100k inkl inköp och blocket drällde av basutrustade S60 AWD för 20-30k. Men efter lite förhandling med skadereglerararen stannade vi lagom missnöjda båda 2 på 60k så med tanke på att jag klev ut helt oskadd efter lite dikeskarusell och kunde köpa en bättre utrustad S80 för pengarna jag fick ut känns det rätt OK ändå. Men det är alltid trist att skiljas i förtid från en bil man trivs med.

/John
D5Mikhael skrev:Ja jag trodde aldrig jag skulle få ett sånt bra bud :) men har en bror som vart ute för några olyckor o fått skamligt bra betalt för sina bilar.
Men hon visste ju att jag hade kvitto på ac lagningen som kostade 25+ tusen och att virvellspjället va helt nybytt=DYRT !! Men tack vare min lokala verkstad så kostade det inte en tredjedel att byta virvellspjället mot vad det hade kostat på Bilia..
Så teckna en bra försäkring o inte den billigaste !!! Det kanske kostar 1 hundralapp eller 2 extra i månaden med volvia men är oturen framme så :(
Lär av detta VOLVIA ÄR VOLVIA !!! Hade jag haft nåt annat bolag så hade dom gått på vad den billigaste i sverige hade kostat på firma med samma miltal = Jag hade kanske fått 59000kr för det fanns det en ute för med mindre miltal men mycket mindre utrustning.Trots att jag blev av med min pärla så räddade volvia min dag :-)-) Idag blev jag ägare till en svart s60 d5a summum med den oranga inredningen från 2011:) fick den för 160000kr 2 brukare o 10000mil på nacken full servad på Volvo. Så är jävligt nöjd efter omständigheterna :) Trots 4 timmar i tåg o 5 timmar hem i den nya bilen :)
SÅ ALL HEDER ÅT VOLVIA !!!!
Väl inte fel att köra en S60 i 5 timmar? :D
JohnB skrev:Det viktigaste är ju att du klarade dig utan skador, resten är ju bara pengar :D . Med det sagt så förstår jag precis hur du kände direkt efter att det hade hänt. Jag skrotade min maxutrustade S60 AWD -02 med 16k på mätaren i december förra året genom att lägga den på taket efter E4:an. Jag hade LF som försäkringsbolag och gruvade mig en aning med tanke på att bilen under de 2 år jag haft den kostat mig runt 100k inkl inköp och blocket drällde av basutrustade S60 AWD för 20-30k. Men efter lite förhandling med skadereglerararen stannade vi lagom missnöjda båda 2 på 60k så med tanke på att jag klev ut helt oskadd efter lite dikeskarusell och kunde köpa en bättre utrustad S80 för pengarna jag fick ut känns det rätt OK ändå. Men det är alltid trist att skiljas i förtid från en bil man trivs med.

/John
Jag tror att den största vinsten för LF var att du klev ut oskadd. Personskador är betydligt dyrare än inlösen och plåtskador.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]