Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av JohnB
Guligan skrev:
JohnB skrev:Trist bara att bankerna avvecklar sina kontor för i dessa lägen är dom bra att ha :) .

/John
Du kan ju även åka till Volvofinans bankkontor = Volvohandlaren... :-)
Ja det hade kanske funkat, så långt tänkte jag faktiskt inte. Skulle iofs kännas lite sådär att åka till en Volvo ÅF för att göra upp en bilaffär mellan 2 privatpersoner :) .

/John
av blådåren
JohnB skrev:
Guligan skrev:
JohnB skrev:Trist bara att bankerna avvecklar sina kontor för i dessa lägen är dom bra att ha :) .

/John
Du kan ju även åka till Volvofinans bankkontor = Volvohandlaren... :-)
Ja det hade kanske funkat, så långt tänkte jag faktiskt inte. Skulle iofs kännas lite sådär att åka till en Volvo ÅF för att göra upp en bilaffär mellan 2 privatpersoner :) .

/John

Affären som sådan är ju inte mellan 2 privatpersoner !, "säljaren" har ju faktiskt finansierat sitt köp genom att blanda in ett leasing-bolag..
Därmed är han heller inte den legitima ägaren som man kan/ska göra affär med !.
Därmed är en "tredjepart" per automatik inblandad..
Användarvisningsbild
av Hedda
Hej! Har kommit överens med en att köpa hans leasade bil och han säger till mig att han har löst skulden på bilen och då kommer min fråga! Hur lång tid tar det från att han gjort slutbetalningen till att leasingföretaget ser pengarna och meddelar transportstyrelsen att de kan ta bort leasinspärren? Är nu 2 v sedan jag var och kom överens med honom så nu inväntar vi bara det nya regbeviset men det händer ingenting........
Användarvisningsbild
av SvenB
Är du bekant med säljaren, så du kan lita på att han verkligen betalar. Lesingspärren brukar tas bort ganska omedelbart när det rör sig om leasing. Eftersom bilen är en pant på leasingen, är det bättre att dra av restskulden och fixa betalningen själv. :)
Användarvisningsbild
av Hedda
Nej är inte bekant med säljaren ska sägas oxå att företaget som löst in leasingen har danskebank och leasingen är på danskebank så man tycker att de borde gå blixtsnabbt. Sen sa min granne att de kan glömma bort att ta bort leasingen han hade löst ut ett av sina fordon och sen när han skulle sälja den tre år senare så låg fortfarande leasingen kvar på transportstyrelsen
av Lövet
Hedda skrev:Hej! Har kommit överens med en att köpa hans leasade bil och han säger till mig att han har löst skulden på bilen och då kommer min fråga! Hur lång tid tar det från att han gjort slutbetalningen till att leasingföretaget ser pengarna och meddelar transportstyrelsen att de kan ta bort leasinspärren? Är nu 2 v sedan jag var och kom överens med honom så nu inväntar vi bara det nya regbeviset men det händer ingenting........
De gånger jag har gjort det har det tagit mellan 1 och 2 veckor. Jag skulle _inte_ lita på säljarens ord att leasingen är löst utan att själv kontakta leasingbolaget.
Användarvisningsbild
av Hedda
andreas_lofgren skrev:
Hedda skrev:Hej! Har kommit överens med en att köpa hans leasade bil och han säger till mig att han har löst skulden på bilen och då kommer min fråga! Hur lång tid tar det från att han gjort slutbetalningen till att leasingföretaget ser pengarna och meddelar transportstyrelsen att de kan ta bort leasinspärren? Är nu 2 v sedan jag var och kom överens med honom så nu inväntar vi bara det nya regbeviset men det händer ingenting........
De gånger jag har gjort det har det tagit mellan 1 och 2 veckor. Jag skulle _inte_ lita på säljarens ord att leasingen är löst utan att själv kontakta leasingbolaget.
Jag har kontaktat leasingföretaget och de kan inte lämna ut den informationen till mig. Ok trodde inte det skulle ta så lång tid de är ju samma bank så det borde ju gå o lösa tycker man. Men det är väl bara o vänta då för bilen är fin och jag kan inte släppa den
Användarvisningsbild
av Hedda
Men hur svårt kan det vara egentligen om man nu har betalat in restvärdet på bilen så ska det väl bara vara att ringa till leasingbolaget och be dem kolla att pengarna kommit in och be dem släppa leasingspärren så att ett nytt regbevis skickas ut!? ska väl inte behöva ta upp till 2 v??
Ökad komfort med 17”

Ja mer eller mindre. https://www.volvocarretail.[…]

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]