Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Andis
Erica S trist historia. Tur att ni fick fälgarna i alla fall.

Var inte min mening att vara negativ i denna tråd utan bara realist.

Muntliga avtal är tyvärr svåra att få att gälla om det är någon som sätter hårt emot. Fungerar bäst med folk som kör på heder samvete och moral finns såna personer men tror inte dom är allt för vanliga i sammanhang där det gäller stora pengar.

Så säger bara som föregående skribent läs läs läs igenom noga och påpeka direkt fel och korrigera dom.

Sen kan man som Erica S undra varför säljaren gör så här? Ja det undrar jag med?

Hade varit kul att se ett muntligt avtal i en riktig rättegång men gissar att ni valde att inte göra det? Vilket jag tror är ett klokt beslut för er egen ekonomi. Men ett nederlag rättsligt.

Hoppas i alla fall det känns lite bättre nu när ni fick fälgarna.
Kanske går att fixa lite fler delar så den liknar ännu mer den ni såg när ni beställde bilen.

Med vänlig hälsning,
Andis
av Andis
torbjorn_75 skrev:
Andis skrev:Men jag har inte hört ett fall hitils där det muntliga vatalet vunnit.
Hur många fall har du hört där det muntliga avtalet förlorat?
Torbjörn 75 ser dessvärre ut som jag får lägga ett 4 fall till historien.

Var inte min mening att vara negativ i tråden utan bara realist.
Muntliga avtal fungerar med folk man gjort affärer med länge men man ska akta sig när det gäller större pengar för dom med affärspartner man inte gjort affärer med innan.
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Jo klart man förlorar om man lämnar walkover.
Det gäller skriftliga avtal också, ingen skillnad där.

Man ska alltid akta sig när det gäller större pengar,
det kan bli konflikt med precis vem som helst när som helst.
av EricaS
ooo nej, vi gjorde ingen rättslig sak av de. Skulle gärna ha gjort de och sett vad som hänt då meeen ja pengar pengar pengar..haha

Andis, negativ, inte något jag uppfatta, mer realistisk som du själv säger, uppskattar raka rör :)

Tack alla för hjälpen!
Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!

Hej Har haft hjälp att felsöka ovanst&ar[…]

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !