Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Jag har råkat överskrida 12 månader med några veckor, någon som vet när man får problem med garantin?
Är det vid 13, 14 eller 15 månader?
Och hur ser det ut med milen, det är 3000, är gränsen 3250 eller 3500...?
PH
av estufo
perhall skrev:Jag har råkat överskrida 12 månader med några veckor, någon som vet när man får problem med garantin?
Är det vid 13, 14 eller 15 månader?
Och hur ser det ut med milen, det är 3000, är gränsen 3250 eller 3500...?
PH
Cirkus 250mil/1månad.
Jag har läst 14 månader eller 3250 mil... i en annan tråd här på forumet..
Så jag tror att du har skapligt god tid på dig.
:)
joel80 skrev:Jag har läst 14 månader eller 3250 mil... i en annan tråd här på forumet..
Så jag tror att du har skapligt god tid på dig.
:)
Ajdå, då borde jag vänta lite:)
Frågan är om det gäller varje gång, dvs ok med 4:e servicen efter 13000 mil och 56 månader...?
PH
Alltså det nollas varje gång om jag förstår rätt.

Så har du gjort första servicen efter 13,9 månader kan du göra nästa efter ytterligare 13,9 månader. Men har du gjort första efter exakt 12 månader kan du inte vänta 15,9 tll nästa. Man får ingen buffert! :)
Samma sak med milen.

Tänk på att de mil och tider som vi sagt här bara är vad vi tror och vad andra sagt här på forumet. Vill du vara helt säker på om det nu är en eller två månader som gäller så kan du ju ta det med Volvo.

Kan ju kanske lägga till att det borde vara så att om man har serviceavtal så borde man göra servicen så snabbt det bara går när man får upp meddelandet... Då kanske man hinner med en "extra" service på de mil det är beräknat på.. hehe.. :)
Ja, sant:)
Jag har bara hört från VAG-gruppen att de vägrar garanti om man dragit över med 20 mil.
Jag har själv ingen som helst ambition att dra över tid eller mil men tycker det verkar stört att man inte får dra över alls. Inte alltid lätt att få in en service exakt på milen..
PH
VAG-gruppen? Är det Volkswagen det?

*Joel utan förkortningskoll*
Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]

"Limp home mode" ?

Nä, det jag skrev är det enda som dyker […]