Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvos80
#73755
Suttit och läst lite om allas äffäres o bilias konstiga utal....
Så jag ville dela med mig lite...

För ett par år sen när ja köpte min första s80 på Bilia så va ja inne o kolla på en -99.. den såg fin ut o allt var i sin ordning....

provkörde o allat tycktes stämma....

Då jag inte hade pengar till kontant insattsen just då så ville ja avstå men han sa att man kunde privat leasa bilen så det gick ja med på efter mycke funderandes.... de var juh bra man slapp 20% i kontant insats o det är juh nästan samma som o köpa den som vanligt...

men det var det värsta ja nångång gjort tror ja.....

efter 3 dagar så börja bilen dra åt höger kraftigt.. så jag lämna in bilen på bilbia o sa att den drog åt höger... den kom ut efter en vecka då hade dom gjort hjulinställning bytt ett styrstag o lite annat... satte mig i bilen o den drog åt höger.... in på verkstad igen .... 3 dagar bilen kom o drog till höger...... va FAN!! in igen 4 ggr var ja inne med bilen på bilbia o den kom ut o frog till höger.... tillslut kom dom på att det var däcken det var fel på så jag fick ett par nya däck... ballanserade o klara körde bilen drog åt höger inte lika mycke men den drar åt höger..... sen så var det lite mer fel på den... lite el o att el-hissen på förardörren slut afungera o att lamdasonden la av.... jag hae inne den vilen på verksatd 6 ggr o efter 4 ggr så ville ja byta bil ja ville inte han den längre efter som ja tappa förtroendet för bilen..... men dom ville ick gå med på detta.... men efter lite tjat ville dom ha 16000 spänn för att dom skulle byta in den.. alltså dom ville ha 16000.- för min bil som det var fel på ...
e dom inte kloka eller tyckte jag!??... skall ja behöva betla för att bli av med en bil som inte fungerar.. så jag ner på konsumentverket o pratla ite med dom.. o dom sa att erfter 4 ggen har du rätt att få en ny fullgodbil
och vad dom har fått 16000.- ifrån visste dom inte... man kan åka på o betala mil erstättning det brukar ligga på en 10 milen eller vad det var... men va fan 16000 så långt har ja inte kört så jag fråga försäljningen vad det kommer sig att dom vill h dessa pengar.. då ville dom ha det för inbytet o tvättning o iordningstättlande av bilen ....


Får dom bete sig så är???? rätt eller fel???

nu har ja lämnat den bilen o har nu jobb så ja betala en ny bil
Användarvisningsbild
av G-kraft
#76276
Jag hade lämnat ärendet till konsument verket och bett de ta kontakt med bilia....nä jag tycker inte att kunder ska behandlas på detta sättet samt att de har en bil som där är fel på i deras hallar till försäljning tycker jag är också lite dåligt.....

När man handlar en bil i en bilhall som är VOLVO då ska man få en felfri bil oavsett gammal eller ny, nåt lite enstaka fel kan vara oki...men ändå..hur ska man annars få förtroende för bilhandlare....

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]

Hann inte byta innan halvljuset höger fram f&[…]