Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av sweborn
KKR skrev:
sweborn skrev: Finns nog skäl i denna tråd för att hålla sig från denna firma.
Varför då? För att de inte svarade på mail omgående, eller för att de ville undersöka saken innan de gick med på reparation? Häng ut de som inte rättar till felen i stället.
Jag föredrar ÅF som vid reklamation tar in bilen direkt utan knot, och om det visar sig vara mitt fel betalar jag naturligtvis för lösningen.

I detta fall fick kunden argumentera för att över huvud taget få något att hända, och möttes av svar om att garantierna inte täcker detta, och då har man landat hos en i mina ögon oseriös aktör. Gamla trick för att lura bort en kund från banan. Att tjöta med sådana människor är slöseri med tid.
Användarvisningsbild
av White
Vill man inte ta sitt ansvar som säljare ska man heller INTE sälja saker!
Man blir så förbannat trött på alla oseriösa företag som med alla medel försöker lura oss kunder!

Nu vet jag inte vad som sagts av båda parter i just detta ärende och kan därför inte uttala mig, men jag har själv råkat ut för flera
företag som FÖRSÖKT luras. Jag ger mig ALDRIG i ett sådant ärende!
Även jag köpte min Kärra där, till mycket bra pris, Fullutrstad summum -10 billigare än dom 09 med mycket mindre utrustning & mer mil på mätaren som jag tittat på innan.

Märkte när det inte var så varmt längre att den inte gick upp ordentligt i temp. hörde av mig till dom och dom sa: Kom in med den så löser vi det, så igår lämnade jag den och ska ringa nu o se hur det har gått.
Alla mynt har 2 sidor.
Här åtgärdades ju felet, som någon skrev så vill dom ha en ÅG som direkt tar in bilen o löser det o sen debiterar kund.
ja då kanske man blir debiterad nått man inte velat bli debiterad ist.

I mitt fall så löste dom det här fin fint, även med lånebil under tiden.
jag hade mer krångel med Bilia på förra bilen.

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]