Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

För att få bilen återlöst ska ju verkstaden eller eg. säljaren ha försökt laga felet tre gånger.

Måste det vara samma firma? Antar att det inte måste vara samma filial, dvs. det behöver inte vara Upplands Motor i Akalla alla tre gångerna...?`Men vad händer när det är Skobes i Nyköping en gång och Upplands Motor två gånger? Det minskar ju visserligen Skobes vilja att återköpa bilen... men rent juridiskt vet jag faktiskt inte om det är 3 gånger hos säljaren eller tre gånger totalt.
Per H
Det finns inget juridiskt som säger 3 försök, enligt jurister aktiva i andra forum. Däremot kan man från konsumentverket höra försök till att skapa praxis om detta, på gott och ont.

Men du skall ju reklamera bilen där du köpt den, en annan ÅF äger inte reklamationsproblemet.
Knak i bakluckan hamnar nog inte där, men mitt fel gör det definitivt. Hela mittkonsollen och infotainment dör = ingen radio, gps, telefon, parkeringsvarnare...
Det får väl ändå anses höra till bilens grundfunktioner numera.
PH
installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]

Nej, en sådan överföring är o[…]

Svart rök

Hej köpte mig en v70 d5 2004 . Den ryker kraf[…]

Tråkigt att se, Slangarna och tryckventi[…]