- tor 02 feb 2012, 06:48
Jag har också gräns på 50 000kr på mitt visakort hos min bank, men det är bara att ringa banken så höjer de limiten tillfälligt.
Moderator: Moderatorer
mangeV70 skrev:Men gången innan körde jag med Visa och det var inga problem trots att summan var 280 papp.Utan att du förvarnade banken? Det skulle för mig inte kännas helt tryggt att veta att man kan dra så mycket pengar utan förvarning, med tanke på alla bedrägerier som finns idag.
Ynot skrev: [...] banköverföring fungerar fint.Problemet är väl att vid överföring mellan banker så tar det en arbetsdag. Skulle jag sälja en bil hade jag inte vågat acceptera detta med mindre än att jag ser pengarna på kontot i samma sekund som överföringen görs.
StringerBell skrev:Om överföringen sker mellan 2 olika banker så är det nog så, men sker överföringen i samma bank så går det fortare, min överföring vid senaste bilköp såg säljaren direkt på plats vid leveransen.mangeV70 skrev:Men gången innan körde jag med Visa och det var inga problem trots att summan var 280 papp.Utan att du förvarnade banken? Det skulle för mig inte kännas helt tryggt att veta att man kan dra så mycket pengar utan förvarning, med tanke på alla bedrägerier som finns idag.
Jag föredrar postväxel som ställs ut på mig själv och sedan överlåtes på bilfirman. Säkert för båda parter.
Ynot skrev: [...] banköverföring fungerar fint.Problemet är väl att vid överföring mellan banker så tar det en arbetsdag. Skulle jag sälja en bil hade jag inte vågat acceptera detta med mindre än att jag ser pengarna på kontot i samma sekund som överföringen görs.
Ynot skrev: Om överföringen sker mellan 2 olika banker så är det nog så, men sker överföringen i samma bank så går det fortare, min överföring vid senaste bilköp såg säljaren direkt på plats vid leveransen.Registrerade du överföringen på dator på plats hos säljaren med koddosor osv? Jag har sett detta på en mindre beg-firma, men tänkte att större återförsäljare har lite andra rutiner.
StringerBell skrev:Ja det var inga problem, jag kunde välja att betala med postväxel, bankkort eller direkt överföring och då valde jag direkt överföring.Ynot skrev: Om överföringen sker mellan 2 olika banker så är det nog så, men sker överföringen i samma bank så går det fortare, min överföring vid senaste bilköp såg säljaren direkt på plats vid leveransen.Registrerade du överföringen på dator på plats hos säljaren med koddosor osv? Jag har sett detta på en mindre beg-firma, men tänkte att större återförsäljare har lite andra rutiner.