Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Det är ju på de flesta Volvo 3000 mil/1 år - många konkurrenter har 3000 mil/2 år vilket eg. gör det lättare.
Men hur som helst. Hur mycket flexibilitet finns - när förlorar man garantin? Om man servar efter 13 månader och 2200 mil borde det vara ok... 14 månader? 3422 mil? Finns det några riktlinjer? Ibland är man ute o reser eller så får man inte en verkstadstid, ibland är man för sparsam för att köra in efter 9 månader/1322 mil om man åker till Australien fyra månader...
Någon som vet...?
PH
Kör du 1dag över 12månader sen bilen tog i bruk eller senaste service så har du ingen volvo assistans har en kollega som tankade bensin i sin diesel o ringde assistans de kollade upp regnr men det hade gått över 12månader sen han servade så han fick ingen hjälp därifrån
Jo, det känner jag till. Och man får ju förnyad Volvo-assistans även om den avbrutits tidigare, 12 månader, när man servar på en Volvo-verkstad.

Men antag att man efter 11 mån, 7 dgr och 2888 mil ringer för att boka service, sen när man får tid och kan är bilen 1 år 2 veecikor o har gått 3102 mil.... är det ok?
PH
När Saab hade problem med sin vevhusventilation accepterade man 2 månader för lång tid och 250mil mer än vad boken sade. Man kan väl gissa att volvo resonerar något liknande?

/Martin
s6025t skrev:Kör du 1dag över 12månader sen bilen tog i bruk eller senaste service så har du ingen volvo assistans har en kollega som tankade bensin i sin diesel o ringde assistans de kollade upp regnr men det hade gått över 12månader sen han servade så han fick ingen hjälp därifrån
Jag fick både bärgning och gratis hyrbil trots att jag gått över tiden, dock hade jag en servicetid bokad...

En kollega som har en Passat gick 10% (300 mil) över serrviceintervallet och drabbades av igensatt oljepick-up (känt problem på Passat) och blev nekad garanti/goodwill.
Ajdå ang. Passat. Men hur lång tid hade gått? Min känsla är att när man säljer bilen så kollas oftast bara mil och inte tid. Sen tyckte jag på min MY08 att det var tydligt i servicbeoken att 3000 mil/2 år gäller, nån gång ändrades det sedan till 3000 mil / 1år. Sånt borde vara tydligt, LIka tydligt som mil eg. För de flesta kör mindre än 3000/år.
PH
installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]

Nej, en sådan överföring är o[…]

Svart rök

Hej köpte mig en v70 d5 2004 . Den ryker kraf[…]

Tråkigt att se, Slangarna och tryckventi[…]