- tis 04 okt 2011, 22:45
#573586
Länsförsäkringar, tror dock varken det är någon jätteskillnad mellan bolagen eller att de var det största problemet i den här historien.
Bilia hade kunnat anställa personal som kan laga, alternativt berättat för försäkringsbolaget att de inte klarar av att laga med acceptabelt resultat. Sen hade de kunnat ha en kundvård som gjorde att det inte skulle behöva ta 9 dagar när f,rsäkringsbolaget säger Max 3-4 dagar för en sådan lagning.
Min gissning: De tar in bilen någon dag innan de eg har tid ifall en annan bil blir klar tidigare eller de på annat vis får en lucka. Eftersom de inte har någon egen lackverkstad så kör de sedan iväg kofångaren till stället som sköter alla deras lackjobb och där får den ligga tills någon där har tid för den. Istället för att det finns exakta tider bokade.
Observera att detta är vad jag tror, men som referens kan nämnas att när jag fick SAaben (9-5)krockad höger bak så dom fick kapa bort bakskärmen från en bit in i bakdörrsöppningen, svetsa dit en ny och lacka så tog detta 9 dagar för Saabs Skadeverkstad...