Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Hej!

Vill varna er för http://www.bilatervinning.se/ i Trollhättan!

Köpte för ett tag sedan styrknoge eller vad det heter (hela grejen med hjullager, ABS givare osv) på skroten för 800kr(!) eftersom jag var i behov av det snabbt och hade körförbud på bilen pga glappande lager.

Jag kom direkt från skolan så hade "fina" kläder på mig, bad därför en som jobbade där känna så att lagret inte glappade, och då sa han nej det är bra, det är 30 dagar garanti på det och är testat. Så jag köpte delen och åkte hem, men när jag skulle montera det dagen efter känner jag att det är lika mkt glapp i det som mitt gamla!! går även ojämt trögt. Åkte då till biltema och fick köpa helt nya grejer och reparerat min gamla, vilket tog drygt en vecka då jag var tvungen att flexa/svetsa i min gamla del.

Ca 10 dagar senare åker jag tillbaka till skroten och ska lämna tillbaka min del som jag köpt. då påstår de att lagret ska glappa, och kommer sluta glappa när jag monterar det på bilen! När jag sa nej det är dåligt, jag vill ha pengarna tillbaka började de bråka och sa att jag inte kan nått om bilar och att jag får ett tillgodokvitto ist. Det var ett antal personer där, och de började prata med varandra på något annat språk och situationen kändes inte alls bra! Efter mycket tjafsande i säkert 20 minuter var jag tvungen att gå därifrån med tillgodokvittot. Är det någon som trots allt ska dit så säljer jag det gärna billigt, för jag åker ALDRIG dit igen!
När jag för några år sen ringde och kollade efter en torpedplåt som de hade och skulle hålla till mig i mitt namn så åkte jag glad i hågen dit, ca 8 mil en väg, när jag kom fram var den såld, kul kul........men det var ju ett tag sen som sagt.....
Var inne på samma firma för ett antal år sen, skulle ha bränsleslangarna mellan filtret och sprut-huvudet på en 240 turbo, ringde dit och "javisst, de är bara att komma" .

Kör 10 mil och frågar efter nämnda slangar men får besked att skruva loss själv, ok in på gården och kikar på angiven bil, en glt.... påtalar detta och snubben pekar på en annan, samma sak...
Blir smått irriterad och refererar till samtalet om att slangarna skulle vara till turbons insprut varvid snubben ser ut som ett frågetecken och säger " e`de`inte samma då??? " ...
Var inte på bästa humöret efter det...

Åkte därifrån till en skrot i jönköpings-trakten för att hämta ett sollucke-tak till en 242, taket var till 244.... dom killarna måste varit släkt..
blådåren skrev: Åkte därifrån till en skrot i jönköpings-trakten för att hämta ett sollucke-tak till en 242, taket var till 244.... dom killarna måste varit släkt..
Antagligen samma ställe som skickade mig ett baklyse till en Audi 80 istället för Audi 100...

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]