Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av carlan1989
Hej
Parkerade två timmar i phuset Anna i Malmö och när jag skulle hämta bilen så hade någon kört in i sidan på bilen och som vanligt bara stuckit. Var inne och läste att phuset Anna är kameraövervakat så ringde jour nummret direkt och fick svaret att deras kameraövervakning inte spelar in. Vad finns de för vits med kameraövervakning om den inte spelar in??? Behöver liksom bara reg nr på den silvriga Nissan almeran som stod vid sidan om när jag kom för det var den sidan och det är silvrig färg på min bil.
Hej har råkat ut för precis samma som dig. Stod i P-huset Anna en natt och blev påkörd på fronten. Den som körde på mig skrev ingen lapp så det fick bli att betala självrisken för denna skada tråkigt men sant. Kamera övervakningen är nog bara vid in och utfarten.
Användarvisningsbild
av Camel
Ta ett eget foto som visar din egen och bilarna jämte innan du lämnar bilen när du parkerat. Det gör jag ibland med mobilkameran när känslan infinner sig att det kanske behövs. Då har du regnr och ägaruppgifter om skada uppstått och du misstänker bilen jämte. Obeserera att ett kort i detta fall inte är ett bevis i sig men om matchande skador finns på motpartens bil så har man ju ett "case" att gå vidare på. :wink:

Men det hjälper nog bara om motparten erkänner. Frågan är hur långt det skulle räcka om nu motparten nekar. Kommer polisen att bemöda sig överhuvudtaget för att fastställa om skadorna tekniskt passar ihop om polisanmälan görs? Tror inte det. Jag vet att polisen gör sådana undersökningar vid misstanke om allvarliga brott så det går ju dock att göra. :roll:

Jag har två gånger råkat ut för parkeringsskada men min bedömning av behovet av fotografering vid parkering har varit dålig. Vid båda tillfällena hade jag inga foto. ??:-/ Kanske ska man alltid ta foto men det känns lite överdrivet, iaf för mig. :wink:

Ibland finns "naturliga" förklaringar till parkeringsskador:
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/korde-p ... 015924).gm
Vill först bara säga att det få saker som kan göra en så j...a tokig när det handlar om parkeringsskador med smitning :evil: Det är bara hoppas man slipper åka å bikta sig nästa gång det händer.

Mina erfarenheter säger att man alltid MÅSTE ha ett levande vittne att relatera till och som är beredd att ställa upp. Polisanmälan kan/får man alltid göra men det stjäl bara din egen tid. Under normala omständigheter leder en sådan anmälan ingenstans.
Om man har allt på film har man säkert möjlighet att i alla fall få ersättning från sitt bolag. Men det skulle inte förvåna om aset som körde har möjlighet att klara sig.

För att göra en lång kort. Fick hela bakre kofångaren uppskrapad en gång. En lapp på rutan med reg.nr. och underskrift med förnamn (=nästan 0). Fick i alla fall tag i kärring j..... med bilen på tel. Sa som det var och bad om att få åka dit och kolla hennes bil. Identisk skada på hennes bil i samma höjd m.m. Då var det i alla fall klart för mig. Hon hade ingen ANING om att hon hade backat på nån men förnekade inget heller. Hon och hennes sambo tog i alla fall snabbt på sig det hela och vi skulle höras igen efter kontakt med bolag mm. ( var väldigt lugn å sansad). Sen gick det inte att få tag i kärringen på tel. Sket i det och kontaktade mitt bolag som mer eller mindre lovade att det skulle lösa sig efter kontakt med deras bolag. Efter att par veckor så hade kärringen i sista stund meddelat sitt bolag att hon ville ha fram ett vittne vilket gjorde att det inte gick gå vidare. Var därefetr ner till polisen och ville göra en anmälan. De hade naturligtvis full förståelse men frklarade samtidigt att det inte var någon större mening vilket man såklart visste. Men mitt i all vrede så vill man i alla fall försöka skapa obehag för kärringen.

För ca en månad sen parkerade jag på ett stort köpcentrum och ställde mig helt solo långt åt helvete i ena hörnet typ. Inte en bil inom 30-40meters radie. När jag kom tillbaka stod en röd rostig bil av mindre värde brevid mig :?: trots halva jävla parkeringen ledig runt om. Synade min bil lite slarvigt utan att hitta något. När jag sedan kom hem såg jag det röda dörruppslaget under lite smuts :-)-)

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]

installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]

Nej, en sådan överföring är o[…]

Svart rök

Hej köpte mig en v70 d5 2004 . Den ryker kraf[…]