Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Barret83
Har en V50 1,8f 2006 där yttertemp skenar iväg lite titt som tätt,vilket i sin tur påverkar klimatanläggningen i kupén. Samt att el uppvärmningen i höger backspegel är trasig. På Volvo i Väsby Stockholm rekomenderade de att byta kabelstamm och kontakt stycke i À-stolpen. En kostnad på lite över 7000:- jag frågade givetvis om inte detta brukades återgärdas på goodwill, men fick svaret att min bil var över 5 år och därför inte täcktes av denna garanti längre. Så min fråga är om detta stämmer eller om någon kan rekomendera en annan verkstad där de kan återgärda detta på den så kallade goodwilln..!?
Användarvisningsbild
av Funk
Det finns tidsgränser för goodwill, så det kan mycket väl vara utanför den tiden.. Det noteras i ett datasystem som alla auktoriserade verstäder hämtar uppgifter ifrån så att hitta en verkstad som fixar det kommer inte att gå. Inte med mindre än att verkstaden idkar välgörenhet och själva tar alla kostnader, för av Volvo får dom bara betalt enligt vad som står i systemet.

/Thomas
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]