Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Hej på er!

Har en bil på gång men det som jag hakar upp mig på är att bilen dels är avställd sedan februari och senaste godkända besikting är gjord precis för ett år sedan.
Bilen står hos en handlare och har gjort sedan januari. Detta får väl ses som en seriös handlare tycker jag och undrar då om ni tror handlaren ser till att bilen besiktigas och skattas innan försäljning eller är det min huvudvärk? Ska självklart kolla detta med handlarn men för att sova gott inatt så kanske nån här har lite info.

/Andreas
Innan köp är det en enkel förhandlingsfråga -- de är bara att begära att handlaren ordnar det innan du betalar. (Se bara till att det står i kontraktet). Jag kan inte tänka mig att det finns någon seriös bilhandlare som inte går med på det.

Om du inte har avtalat om det så är det ditt problem att se till att bilen är besiktigad. Det finns ingen lag som tvingar bilhandlaren att sälja endast besiktigade bilar.
Tror att mrf-anslutna handlare är skyldiga att se till så att bilarna de säljer är besiktigade om de inte är väldigt billiga. Läs prislappen uppgår till ett lågt belopp, Max 30 000 kr eller något sådant

Finns ingen p3 bil med adblue, inte heller den du […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja ja får kanske göra det men det vore […]

Nya Volvo XC70 PHEV

EU har tullar på 100% elbilar från Kin[…]

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]