Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
köpte mej en v70 06 på kvd för lite drygt en vecka sedan igår började motorservice erfodras lysa i displayen läste ut felkoder fick 2st på gasspjället rengjorde och uppgradera hjälpte ej meddelandet kom tillbaka efter några mil :( alltså behövs gasspjället bytas och det känns ju precis så där lagom skoj att behöva punga 5-6000 på (nya) bilen efter en vecka så min undran är har man några som helst garantier på kvd räknas det som en vanlig bilhandlare? åberopa kkl? vill ha lite kött på benen innan jag kontaktar dom
Användarvisningsbild
av Funk
Jag hoppas att det går bra, men samtidigt så bör man läsa #17 då det ganska ofta är det som gäller vid köp på KVD...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Fluffen
Men prata med dem och hör vad de säger först och främst.
Har du köpt till garanti så kanske den täcker gasspjället?
Användarvisningsbild
av hollan
jap jag får ta kontakt med dom nä jag har inte köpt till något jag bjöd på bilen men där var en som bjöd över så jag la ner och så ringde dom mej och sa att han hade backat ur så allt gick så fort o vipps så stod jag med en v70 hemma på uppfarten :D nu vet jag inte om jag vågar ropa hej än men den börja som sagt att varna jag for in till volvo dom läste ut 2 felkoder på spjället raderade och ladda ny mjukvara den hade en äldre mjukvara i sen tändes varningen igen efter ett par starter så jag plocka av spjäller rengjorde de va ganska skitigt och jag gorde rent massemätaren med den var oxå svart ryckte batteriet och den var släckt ett par starter och tändes igen så jag åkte in och läste ut igen hade en felkod på spjället raderade och körde ett etm test och det visade ok? efter detta har den varit släckt i alla fall sen igår så just nu sitter jag här hemma och hoppas :D
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]