Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

hej...
någon som vet vem man ska kontakta för o sprida information om volvos kassa bilbyggande?
Min mamma har en volvo xc90 v8 årsm 08, 5000 mil och nu har båda stötdämparna bak pajjat(nivåmatic, billigt!!)
Normal körning, hur kan detta hända, ska dom hålla så lite? Hon är andra ägaren o ingen garanti finns kvar, volvo med sina värdelösa garantier

Ändrat rubrik! DDD moderator
av Willis
Detta var ju ett vettigt inlägg, men om hon är andra ägaren så har ni ingen aning om hur första ägaren har vårdat / kört bilen, eller?
Köptes bilen privat eller av firma? Om det var nyligen av firma så finns det ju garanti hos dem dock inte vid privat köp om ni inte tagit t.ex. Blockets försäkring.

Sen att du ska undra vem man ska kontakta för att "sprida information om Volvos kassa bilbyggande" låter bara extremt löjligt. Allt kan hända med en bil oavsett om det är Bentley eller Volvo.

Men på vilket sätt vet ni att det är just stötdämparna?
Användarvisningsbild
av camaro69
jalse skrev:hej...
någon som vet vem man ska kontakta för o sprida information om volvos kassa bilbyggande?
Min mamma har en volvo xc90 v8 årsm 08, 5000 mil och nu har båda stötdämparna bak pajjat(nivåmatic, billigt!!)
Normal körning, hur kan detta hända, ska dom hålla så lite? Hon är andra ägaren o ingen garanti finns kvar, volvo med sina värdelösa garantier
Vilket trevligt tonläge.

Hej och välkommen till Forumet.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]