Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av mikebike
irie skrev:
mikebike skrev:Det finns/fanns även serviceavtal som innebär en fast kostnad för service och reparationer, men utan finansiering av bilköpet.
Även denna variant är endast för nya bilar.
Nja, inte riktigt sant. Åtminstonde Volvo erbjuder serviceavtal även på begagnat.
yuphin skrev:
andreas_lofgren skrev:Serviceavtal, är det inte bara för servicar? Reparationer utanför service täcks väl inte?
Så har jag fattat det och servicekostnaden på nya bilar är ju oftast mycket låg. Allt som inte ingår i servicen får man ändå betala själv.
Det jag menar innefattade även reparationer och gällde enbart nya bilar, men det är mer än 10 år sedan jag fick erbjudandet (d.v.s. inte på förra bilen, utan tidigare).

EDIT: Det heter Trygghetsavtal, inte serviceavtal.
av Lövet
På en ny bil har man ju ändå 2 år garanti så jag ställer mig en aning tveksam till värdet av ett trygghetsavtal på en ny bil. På en begagnad däremot vore det ju hur skönt som helst. Men jag kan förstå att de inte finns, måste ju vara närmast omöjligt att förutspå reparationskostnader för äldre bilar.
av mikebike
andreas_lofgren skrev:På en ny bil har man ju ändå 2 år garanti så jag ställer mig en aning tveksam till värdet av ett trygghetsavtal på en ny bil. På en begagnad däremot vore det ju hur skönt som helst.
Ja, precis. Man kan få det när man inte behöver det, men inte när man behöver det. :wink:
Fast på den tiden var det bara 1 års garanti....

Se där jag skulle inte ha använt mina 25[…]

Kamremsdrev vevaxel

Har haft det borta för att byta packning till[…]

Trasig Renault Scenic

Jag imponeras också över mängden j[…]

Någon som vet var man kan köpa denn[…]