Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Kimozabe
Tjenare,

Hämtade ut min v70 2.0F Summum idag och allt va tip top, riktigt skön bil.
Men jag såg vid senare tillfälle i solljuset repor efter tvättning/polering i lacken.
Lacken är Svart Metallic och jag antar att repor syns lättare i denna lacken.
Är 2 större som endast syns i direkt solljus på huven, sedan små små vid flera ställe från en trasa/svamp.
Jag vet att lacken kommer att bli smårepad med tiden efter tvätt osv och de repor som finns kan jag säkert polera bort när det blir dags för det igen.
Ska jag höra av mig till säljaren? Känns bara skönt att äntligen fått bilen och orkar nästan inte lämna tillbaka den.
Kan man kräva nån kompensation om man väljer att göra det själv eller lämna tillbaka den och fråga om lånebil medans dom åtgärdad lacken?

/K
av XCThord
Jag skulle sagt till säljaren. Vid köp av ny bil tycker iaf inte jag att man ska acceptera en repig lack.

Grattis till bilen förresten - nya V70 med Summumpkt är riktigt fin! :-)-)
av Kimozabe
Pratat med säljaren.
Ska åka in och visa och boka polering vid tillfälle, givetvis erbjuds jag lånebil.
DITEC behandling nödvänding på ny bil?
Vad innefattar en sådan behandling? dom är rätt så dyra.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kimozabe skrev:DITEC behandling nödvänding på ny bil?
Vad innefattar en sådan behandling? dom är rätt så dyra.
Absolut. Har en svart metallic S80 och det är ju ett helvete att hålla den ren. Med en Ditec-behandling så blir den mer lättvättad och smutsen bara rinner av. Men tvättrepor etc blir det lite ändå. Jag lämnar alla nya bilar till Ditec för interiör-, exteriör- och glasbehandling (på t.ex vindrutan som inte har WRG)!

Är man händig och har tid över så kan man lägga på en liknande behandling själv. Men då får man veta precis vad man gör!

Gissar på att det kostar ca 4500kr att göra en V70 på Ditec!
Användarvisningsbild
av epostaren
Har använt Ditec på mina senaste bilar och kommer att beställa det till den nya 2,5FT som jag precis har beställt. Kostar 3750:- och är värt varenda krona. Vintertid är det bara att avfetta, tvätta o bilen är som ny igen.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]